Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:30:50 GMT

فعالیت فرودگاه هنگ کنگ از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۵۳۴

فعالیت فرودگاه هنگ کنگ از سر گرفته شد

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، یک گیت برای عبور مسافران باز شده و اکنون آنها می توانند پس از خرید بلیط مراحل پذیرش را انجام دهند.

در حالی که خیلی از معترضان فرودگاه را ترک کرده اند هنوز تعداد محدودی از انها در ورودی یکی از گیت ها تجمع کرده اند در داخل سالن اصلی منطقه ای برای تجمع این افراد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان هنگ کنگی از روز دوشنبه در این فرودگاه تجمع کردند اما دادگاه عالی هنگ کنگ اوایل امروز چهارشنبه حکم ممنوعیت انسداد غیرقانونی فرودگاه را صادر کرد اما علیرغم صدور این حکم، ادامه تجمع اعتراض آمیز در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ باعث لغو ده ها پرواز در روز چهارشنبه شد.

حکم دادگاه عالی هنگ کنگ مبنی بر ممنوعیت توقف فعالیت فرودگاه

روز سه شنبه به علت اشغال شدن سالن پروازهای خروجی و بسته شدن ورودی گیت بازرسی امنیتی توسط معترضان، عملیات مسافرگیری لغو شد.

کتک زدن دو فرد توسط معترضان
معترضان همچنین یک خبرنگار و یک مرد که کارت شناسایی سرزمین اصلی چین را داشت کتک زدند آنها روی سر مرد چینی آب ریختند و ادعا کردند که او یک مامور پلیس مخفی است این حادثه باعث درگیری در نزدیکی ورودی فرودگاه شد.

خواست تظاهرکنندگان پس گیری کامل لایحه استرداد است که اجازه می دهد مظنونان به سرزمین اصلی چین تحویل داده شوند.

آنها برای جلب توجه دست به تحصن در فرودگاه زده اند از طرفی استفاده از زور برای خارج کردن آنها توسط پلیس مشکل است زیرا تعداد زیادی مسافر خارجی نیز در فرودگاه هستند.

تصویر خبرنگاری که مورد ضرب و شتم معترضان قرار گرفت

واکنش شورای دولت چین به خشونت ها در فرودگاه 
سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو شورای دولت چین هم در پکن امروز چهارشنبه کتک زدن یک خبرنگار و یک مسافر خاک اصلی چین را محکوم کرد و از پلیس هنگ کنگ برای دستگیری شورشیان طبق قانون حمایت کرد.

«شو لو یینگ» گفت: بعد از ظهر ۲۲ و بامداد ۲۳ مرداد حوادث خشونت آمیز جدی در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ اتفاق افتاد بعضی شورشیان که در تجمعات غیرقانونی در فرودگاه شرکت کرده بودند به دو تن از ساکنان سرزمین اصلی صدمات جدی وارد کردند.

او گفت: در چند روز اخیر عناصر خشن رادیکال هنگ کنگ کاملاً حداقلهای قانون، اخلاق و انسانیت را زیر پا گذاشته اند این جنایت خشن باید طبق قانون و به طور جدی مجازات شود.

این مقام شورای دولتی چین افزود: ما از پلیس و نهادهای قضایی هنگ کنگ برای اجرای قاطعانۀ قانون و محاکمۀ هر چه زودتر جنایتکاران حمایت می کنیم.

در ورودی اصلی فرودگاه، اطلاعیه ضرورت نشان دادن بلیط و پاسپورت نصب شده است

واکنش دولت محلی هنگ کنگ
سخنگوی دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ هم روز چهارشنبه اقدامات قهرآمیز تظاهرکنندگان در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ را به شدت محکوم کرد.

او افزود در دو روز گذشته تعدادی از تظاهرکنندگان در فرودگاه جمع شدند و فعالیت فرودگاه را فلج کردند که برنامۀ مسافران زیادی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و اقداماتشان از تظاهرات صلح آمیز فراتر رفت در شب همین روز، شورشیان یک مسافر و یک خبرنگار را کتک زدند، به پلیس حمله کردند و شدیداً امنیت نیروهای پلیس را به خطر انداختند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا جنوبی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین، این جنبش را نشانه وجدان و شرف معترضین دانست.

وی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: وجدان بیدار و شرف بالاترین ارزش‌های انسانیت است. آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را در اعتراض علیه جنایات اسرائیل در غزه و نسل کشی فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است.

پس از اینکه شهردار نیویورک خواستار پایان تحصن در دانشگاه کلمبیا شد و گفت که تحصن باید هرچه زودتر تمام شود، صدها نیروی پلیس اطراف دانشگاه تجمع کرده ساعاتی بعد وارد محوطه دانشگاه شدند.

به‌گفته شبکه سی‌ان‌ان، پلیس همچنین یکی از خیابان‌های منتهی به دانشگاه کلمبیا را مسدود کرد و مانع حرکت معترضان به‌سمت این دانشگاه شد.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

نیروهای پلیس همچنین اقدام به بیرون کردن خبرنگاران کرد؛ خبرنگار نیویورک پست نیز گزارش داد: دانشجویان دستان یکدیگر را به هم قفل کرده‌اند و تلاش دارند به‌شکل مسالمت‌آمیز با پلیس مقابله کنند.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

نعمت مینوچه شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد چند روز مذاکرات بین سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های دانشجویی در این دانشگاه و رؤسای دانشگاه برای پایان دادن به اعتراضات و جمع‌آوری چادرهای معترضان حامی فلسطین به جنگ در غزه، با شکست مواجه شد.

شگردهای دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشجویان معترض در آمریکاواکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی