Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:37:25 GMT

میوه محبوب آلمانی ها در معرض خطر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۵۶۳

میوه محبوب آلمانی ها در معرض خطر

گزارش های اخیر در مورد وضعیت بعد باغ های موز در کلمبیا و پاناما نگرانی آلمانی ها را به دنبال داشته است.
روزنامه فرانکفورتر آلگماینه با اشاره به حمله نوعی قارچ با عنوان اختصاری TR۴ به درختان موز در آمریکای جنوبی از کاهش محصولات امسال کشورهای تولیدکننده این میوه در کلمبیا و پاناما خبر داده است.
بر این اساس کاهش تولید این میوه در کشورهای آمریکای لاتین، بازار اروپا و مهمترین واردکنندگان موز در این قاره از جمله آلمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که دولت کلمبیا برای مبارزه با آفت TR۴ حالت اضطراری اعلام کرده، در این سوی اقیانوس اطلس آلمانی ها نگران کمیابی و گران شدن موز مصرفی خود هستند.
کشورهای آمریکای لاتین صادرکننده اصلی میوه های گرمسیری به اتحادیه اروپا بوده و در سال گذشته میلادی بیش از ۶.۵ تن موز به بازارهای اتحادیه اروپا صادر کرده اند.
آمارها نشان می دهد هر آلمانی به طور متوسط در سال ۱۰۰ عدد (حدود ۱۲ کیلو) موز مصرف می کند که بیشترین میزان مصرف این میوه در اروپا به شمار می رود.
آلمان ها در واقع پس از آمریکایی ها بیشترین مصرف کنندگان موز در جهان هستند و این میوه جایگاه ویژه ای در بین مردم این کشور دارد.
اهمیت این میوه به حدی است که در سال ۱۹۵۷ «کنراد آدناور» صدراعظم وقت آلمان قانونی را با عنوان «پروتوکل موز» به تصویب رساند که بر اساس آن واردات موز به این کشور معاف از مالیات باشد.
در حال حاضر نیز این میوه با وجود این که جزو میوه های لوکس به شمار می رود قیمت پایینی در آلمان داشته و از بهای سیب هایی که در داخل کشور تولید می شود نیز ارزان تر است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته آلمان از دستگیری «ژیان گو» به ظن جاسوسی برای دولت چین خبر داده بود.

دادستان‌های آلمان ادعا کرده‌اند «گو» که فعالیت خود را به عنوان دستیار برای «ماکسیمیلیان کراه»، عضو راست‌گرای آلمانی‌تبار پارلمان اروپا ثبت کرده از کارکنان «یکی از سرویس‌های جاسوسی چین» است.

طبق ادعای این دادستان‌ها «گو» که تبعه آلمان است اطلاعات پارلمان اروپا را به چین منتقل کرده و در جهت خدمت به نهادهای اطلاعاتی چین از «مخالفان دولت چین جاسوسی کرده است.»

کد خبر 846778 منبع: فارس برچسب‌ها جاسوسی خبر ویژه اتحادیه اروپا چین پارلمان اروپا

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • خواص درمانی رازیانه
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس