Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@13:43:46 GMT

روحانیت مرزبان فرهنگ و عقیده مردم جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۶۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در بیست و چهارمین سالگرد آیت الله اعتمادی فرزندش آمیر سید حسین اعتمادی که در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد، گفت: نیروی مسلح هوشیار و بیدار و مقتدرانه از مررز‌های امنیتی مراقبت می‌کنند و امروز یک از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بنیه دفاعی و نیرو‌های مسلح کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی با قدرت ولایت برابری نمی‌کند، افزود: امام راحل مردم را هدایت و جامعه را به حرکت درآورد و مرجعیت در طول تاریخ خدمات مهمی به جامعه و کشور کرده است.

وی افزود: امام بدون استفاده از نیروی نظامی بر قلب‌ها مسلط شد و روحانیت مبلغ امام و پیشتاز انقلاب بود و انقلاب اسلامی توسط روحانیت و با کمک مردم به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که به روحانیت افتخار می‌کنیم افزود: بیش از هزار سال است روحانیت در خدمت به مردم است و در برابر هجمه دشمن از مردم دفاع کرده است.

به گفته وی روحانیت مرزبان کشور و فرهنگ و عقیده جامعه است و برخی تلاش می‌کنند تا مرز‌های اعتقادی مردم را بشکنند و وارد حوزه فرهنگ و اعتقادی مردم شود و هیچکس به غیر از روحانیت نمی‌تواند از مرز‌های اعتقادی و فرهنگی مردم دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که انقلاب با عاشورا آغاز شد، گفت: خمیر مایه اصلی انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا است و عاشورا شناسنامه انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر این‌که دشمن تلاش می‌کند تا روحیه عاشورایی و فرهنگ عاشورایی و هویت اسلامی را از ما بگیرد، افزود: روحانیت روحیه فرهنگی را تبلیغ و ترویج کرد و شهدا با خون خود این فرهنگ را امضا کرده اند.

وی افزود: آمریکا با هدف سرقت ذخائر کشور‌های اسلامی وارد خاورمیانه شده است و تا گاو‌های شیرده هستند آمریکا نیز در منطقه خواهد بود واسلحه‌های خود را به فروش خواهد رسانید.

به گفته وی تنها نیرویی که در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده است جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان ایران به رهبری امام خامنه‌ای است که پرچم استقلال و آزادی را به احتزاز درآورده و در برابر دشمن ایستاده است.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: دشمن قصد داشت با نابودی سوریه اسرائیل دیگری را در کنار سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند، اما ما نخواستیم و دشمن هم نتوانست.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: ملت ایران با وجود تحریم‌های دشمن در برابر تحریم‌های دشمن ایستاده است و تحریم‌های نفتی ایران یک فرصتی است تا اقتصاد ایران از وابستگی به نفت نجات یابد.

به گفته وی تحریم‌های دشمن سبب توسعه و پیشرفت‌های ایران در صنایع نظامی شده است به طوریکه امروز موشک‌های بالای دو هزار کیلومتر نقطه زن ایران را به یک قدرت دفاعی در منطقه تبدیل کرده است.

شایان ذکراست، آیت الله اعتمادی کاشانی در سال ۱۳۱۱ شمسی دیده به جهان گشود، پس از ۲۰ سال تعلیم در حوزه‌های علمیه قم، مشهد و نجف اشراف به کاشان آمد و علاوه بر تألیف ارزنده، منشاء خدمات ماندگاری از جمله ساخت مسجد اعظم کرسی، دارالعلم اسلامی شامل حوزه علمیه و کتابخانه عمومی، دارالسلام آیت الله اعتمادی، ساخت چندین مسجد دیگر و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح شهرستان کاشان و حومه شد، سرانجام این عالم جلیل القدر در سال ۱۳۷۵ هنگام بازگشت از حرم مطهر حضرت ثامن الائمه (ع) بر اثر حادثه تصادف به همراه فرزندش دار فانی را وداع و به ملکوت اعلی پیوست.
 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند