Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رییس شورای استان تهران در جلسه ای که به منظور انعقاد این تفاهمنامه با حضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز تشکل های مدنی و مشارکت های مردمی گفت: همزمانی انعقاد این تفاهمنامه را با این روز به فال نیک می گیریم.

الهام فخاری افزود: ما سازمان پدافند غیرعامل را بخشی از نظام ایمنی کشور و لازمه پایش امنیت شهرها و روستاها تلقی می کنیم و نه تنها در برابر تهدیدات خارجی، بلکه در برابر هرگونه آسیب احتمالی داخلی نقش پدافند غیرعامل را مهم می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان سازمان پدافند غیرعتمل و شورای استان اظهار کرد: این تفاهمنامه درجهت هم افزایی و بکارگیری ظرفیت های شورا در راستای افزایش ایمنی عمل خواهد کرد. ضمن اینکه می توانیم از توان تخصصی و نگاه جامع پدافند غیرعامل برای سیاستگذاری هایی با رویکرد پیشگیری از بحران کمک بگیریم.

رییس شورای استان تهران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در اموری مثل ساخت و ساز، حمل و نقل و ... بیان کرد: در اسناد بالادستی و از جمله برنامه ششم توسعه بندهای مصرحی مبنی بر ضرورت توجه به پیوست پدافند غیرعامل در برنامه ها آمده است. استان تهران با توجه به شرایط جمعیتی و استقلال به عنوان پایتخت نیازهای خاصی در حوزه پدافند غیرعامل دارد؛ ضمن اینکه این استان می تواند یک الگوی پیشران برای سایر استان ها، شهرها و روستاها باشد.

نقش پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات خارجی و خطاهای غیرعمد انسانی

پس از سخنان رییس شورای استان تهران، اسدالله کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه تفاهمات بتواند منشاء خیر و برکات برای مردم باشد، گفت: مقام معظم رهبری معتقدند هرروزی که می گذرد بر اهمیت پدافند غیرعامل اضافه می شود. باید روی این سخن فکر کنیم و از خود بپرسیم علت این اهمیت چیست؟ آیا صرفا تهدیدات خارجی مطرح است یا پدافند غیرعامل به عنوان یک مساله منطقی و فراگیر مطرح است؟ اکنون خیلی از کشورهای اروپایی به شدت موضوع پدافند غیرعامل را دنبال می کنند و اگر فقط بحث تهدیدات خارجی مطرح بود، این موضوع برای این کشورها تا این حد جدی نبود.

کریمی با بیان اینکه تمرکز سرمایه ها در کشور ما را ملزم می کند تا به زیرساخت ها توجه داشته باشیم، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که ابتدا مدیران کشور باید اهمیت پدافند غیرعامل را درک کنند. بافت های فرسوده، تراکم جمعیت، توسعه شهرها و نظایر آنها باعث شده ما به صورت طبیعی در معرض تهدیدهای غیرعمدی انسانی قرار بگیریم. یعنی یک خطا یا اشتباه می تواند خطراتی را برای شهرها ایجاد کند که هیچ ربطی به تهدیدهای خارجی ندارد. شناسایی تهدیدهای پایه برای هر شهر به ما این امکان را می دهد که بر مبنای آنها برنامه ریزی کنیم.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: انتظار از شوراهای شهر این است که برای شهرها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشند و از مدیران شهری بخواهند برنامه های مدونی طراحی کنند. در گذشته هیچ شهری نداشتیم که ملاحظات ایمنی و امنیتی نداشته باشد و توسعه پیدا کند. اکنون نیز با تغییر تهدیدها و ورود فناوری به عرصه، ضروری است الزامات شهرها را ببینیم.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم موضوع پدافند غیرعامل در استان های دیگر هم پیگیری شود، عنوان کرد: در حال حاضر انجام مطالعات درخصوص ۵۰ شهر با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر که حدود هفت یا هشت عدد از آنها در استان تهران هستند در دستورکار ما قرار دارد و نتایج آن در اختیار مدیران شهری قرار خواهد گرفت.

کریمی اضافه کرد: در نیمه مرداد ماه فعالیت آموزش مجازی ما آغاز شد و همه کارکنان حوزه شهری هم می توانند دوره های مرتبط با پدافند غیرعامل را بگذرانند. ضمنا انتظار داریم دوستان شورای شهر در هفته پدافند به وسیله ابزار تبلیغاتی سطح شهر و سایر ظرفیت ها درجهت فرهنگ سازی در این حوزه به ما کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران استقلال حمل و نقل سرمایه مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صائبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست مشترک با معاونت سازمان بوستان‌های شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: این نشست به منظور هم فکری در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران برگزار شد.

مشاور استاندار تهران با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی استانداری با مراکز علمی، بازدیدها و همکاری‌های تحقیقاتی را مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه بهره مندی از توان تجربی و نیروی انسانی طرفین برای انجام طرح‌های مطالعاتی تحقیقاتی راهگشا خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران بر ضرورت برنامه ریزی های مطلوب در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران تاکید کرد و گفت: به طور کلی، توسعه، رشد تدریجی برای رسیدن به پیشرفت را یادآوری می‌کند، لذا ما می‌توانیم با برنامه ریزی های صحیح، همکاری و تعاملات مشترک ویژه، اتفاقات مطلوبی را در این بخش رقم بزنیم.

صائبی از آمادگی استانداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری درحوزه نیازهای مشترک فرهنگی، اجتماعی و سلامت در پایتخت خبر داد.

کد خبر 6087141

دیگر خبرها

  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت