Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با ملخ ها در سطح 11 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

الیاس تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: ملخ صحرایی آفت مهمی است که در تراکم بالا از کشوری به کشور دیگر می رود.

وی اظهارکرد: این ملخ ها از کشور آفریقا به عربستان و سپس کشور ما مهاجرت کردند و استان های جنوبی کشور مانند بوشهر، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کردنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولین بار این ملخ ها در اسفند ماه سال گذشته در شهرستان بهمئی دیده شد که به دلیل تراکم بسیار کم آفت کنترل گردید.

تاج الدینی تصریح کرد: با مشاهده این ملخ ها در استان نشست اضطراری با مدیریت بحران استان و شهرستان با حضور فرمانداران و استان های جنوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: 30 اکیپ سه نفره در استان جهت ردیابی و کنترل مبارزه آفت تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری دو شهرستان باشت و گچساران درگیر مبارزه با ملخ بودند که کارشناسان ستادی و شهرستانی همراه با نیروهای بسیج در سطح 11 هزار و 500 هکتار مبارزه انجام دادند و در سطح 125 هزار هکتار نیز ردیابی صورت گرفت.

تاج الدینی بیان کرد: با اقدامات انجام گرفته جمعیت ملخ ها به صفر رسیده اما ممکن است با شروع بارندگی های پاییزی و با توجه به تخم ریزی های صورت پذیرفته توسط آفت با دستجات پوره در مناطق گچساران و باشت مواجه گردیم.

وی گفت: امکانات لازم از جمله سم، سمپاش و نیرو ها در آماده باش کامل جهت کنترل آفت به سر می برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر دو عدد سمپاش یو ال وی پاش، 9 دستگاه سمپاش پشتی، 6 دستگاه سمپاش فرغونی، چهار دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و دو دستگاه سمپاش زنبه ای آماده به کار هستند.

تاج الدینی تصریح کرد: تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون ریال جهت پایش، کنترل و مبارزه با ملخ اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار دریافتی و هزینه شده از ستاد مدیریت بحران استان دو میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای خرید ادوات، لوازم، سمپاش ها، سه دستگاه سمپاش یو ال وی پاش، 6دستگاه سمپاش فرغونی یک صد متری، دو دستگاه سمپاش زنبه ای، پنج دستگاه سمپاش پشتی، خریداری لوازم ایمنی کار، خرید سموم مورد نیاز به میزان پنج تن و سوخت و یدکی هزینه شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مبارزه با ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد