Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:10:05 GMT

کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۰۹۲

کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در این استان مواجهیم.

سیده فریبا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: برای بهبود کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در استان از اعتبارات ملی و استانی استفاده می کنیم تا بتوانیم از لحاظ فضا و تجهیزات مدارس را حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: در حال حاضر از ظرفیت بیمه معلم استفاده کردیم و یک چمن مصنوعی در مدرسه ابتدایی دخترانه فرهنگیان به بهره برداری رساندیم‌ .

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با استفاده از فضاهایی که در مدارس بدون استفاده مانده بود و اعتبارات ملی توانستیم سه سالن ورزشی در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به بهره برداری برسانیم که پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد این سالن ها در دیگر شهرستان های استان به 10 سالن برسد .

حسینی تصریح کرد: امسال اعزام دانش آموزان در رشته های هندبال دختران و پسران، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و دو میدانی در حال اجراست که تاکنون دو اعزام داشتیم که مقامی کسب نکردند و بقیه تیم ها هفته آینده اعزام خواهند شد‌.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش دانش آموزی دو مقام سوم رشته پرتاب نیزه و در بخش رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان مقام دوم کشوری در رده سنی 50 سال و یک مقام اول در جشنواره روش های برتر تدریس معلمان تربیت بدنی در مقطع ابتدایی را کسب کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در سال گذشته اعزام 20 نفر از دانش آموزان را به اردوی تیم ملی داشتیم که هشت نفر عضو تیم ملی شدند‌.

حسینی بیان کرد: هم اکنون 37 سالن ورزشی در استان بهره برداری شده است‌. 22 پروژه نیمه تمام با پیشرفت پنج درصد را در استان داریم که از این تعداد سه پروژه امسال افتتاح می شود‌.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در سطح مدارسی که فضای مناسب دارند و یا مدارسی که تازه ساخته می شوند کلاس های درس تربیت بدنی سرپوشیده پیش بینی و تجهیز شوند تا دانش‌آموزان نهایت استفاده را ببرند‌.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه های ما برای تکمیل سالن‌های ناتمام تامین اعتبارات ملی و استانی است‌. سه استخر نیمه تمام با پیشرفت 10 درصد در استان وجود دارد‌.

حسینی گفت: با سیاست هایی که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه داشتند در طول دو سال اخیر اعتبارات جذب کرده و به استان ها تزریق شده که هم اکنون در حال خرید تجهیزات هستیم که در شهریور ماه به صورت کاروانی به شهرستان ها اعزام و در مدارس توزیع خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به کمبود اعتبارات شروع پروژه های جدید ممنوع شده اما در حال رایزنی هستیم تا در صورتی که بتوانیم اعتبارات جذب کنیم، به مجموعه پوریای ولی یکسری امکانات و مجموعه های دیگر را اضافه کنیم‌.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث توانمند سازی معلم های تربیت بدنی، دوره های آموزشی برای آموزگاران دوره های اول و دوم برگزار کرده و چند دوره آموزش تخصصی برای معلمان تربیت بدنی داشتیم‌.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر یک کلاس داوری و مربیگری بسکتبال با همکاری هیئت بسکتبال استان در حال برگزاری است‌. در‌صدد هستیم کلاس های داوری و مربیگری فوتبال و آمادگی جسمانی را در دهه آخر مرداد یا نیمه اول شهریور ماه برگزار کنیم‌.

وی بیان کرد: کانون حرکت های اصلاحی در سه تا از شهرستان های استان به صورت فعال برقرار است که سعی داریم در بقیه شهرستان ها هم راه اندازی کنیم‌. 168 کانون ورزشی درون و برون مدرسه ای داریم‌.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال گذشته 52هزار و 361 نفر در المپیاد درون مدرسه ای شرکت کردند که امسال پیش بینی می کنیم؛ افزایش یابد‌.

حسینی عنوان کرد: برنامه های ورزش صبحگاهی مدارس، ورزش کارکنان برای اولین بار که با امضای وزیر به استان ها ابلاغ شده، همایش های کوهپیمایی و کوهنوردی آقایان و خانم ها را اجرا کردیم .

وی اضافه کرد: همچنین پروژه مهر، ایمن سازی فضاهای ورزشی، خط کشی فضا های ورزشی، تامین تجهیزات و نیروهای انسانی ورزشی از جمله برنامه های پیش رو در سطح شهرستان می باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرانه ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت سفارش کتب درسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، ظهر امروز_ چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از بیست‌وهشتم فروردین آغاز شود، از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی «my.Gov.ir» یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی «my.medu.ir» یا سامانه «irtextbook.ir» مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز می‌شود و تا نهم شهریور ادامه دارد.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از دهم تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده‌است، توزیع می‌شود.

کد خبر 747531

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت