Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:39:48 GMT

ابداع روشی نوین برای پسردار شدن

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۶۴۶۵

ابداع روشی نوین برای پسردار شدن

به گزارش پایگاه اینترنتی «نیوساینتیست»، کشف این موضوع که برخی از مواد شیمیایی سرعت حرکت اسپرم‌های حامل کروموزوم ایکس را کند می‌کند، می‌تواند به تولید ژل‌هایی بینجامد که احتمال دختردار شدن را در زوج‌ها، کاهش می‌دهد.

پیشتر تصور می‌شد که تنها تفاوت اسپرم‌هایی که به تولد نوزادان دختر یا پسر می انجامد در DNA ای است که حمل می‌کنند اما مازایوکی شیمادا و همکارانش در دانشگاه هیروشیمای ژاپن 55 ژن فعال در اسپرم حامل کروموزوم ایکس که باعث تولد نوزاد دختر می‌شود، پیدا کرده‌اند که در اسپرم حامل کروموزوم ایگرگ که عامل تشکیل جنین پسر است، فعال نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این ژن‌ها، 18 کد متعلق به پروتئین‌هایی است که از سطح سلول اسپرم تراوش می‌شوند. محققان دریافتند مواد شیمیایی چسبیده به دو مورد از این پروتئین‌ها می‌توانند بدون اینکه بر اسپرم‌های حامل کروموزوم ایگرگ تاثیری بگذارند، حرکت اسپرم‌های حامل کروموزوم ایکس را کُند کنند.

این یافته جدید فرآیند تفکیک اسپرم را برمبنای جنسیتی که تولید می‌کنند، تسهیل می‌کند.  

به گفته جرج سیدل از دانشگاه دولتی کلرادو، تبدیل این ایده به روشی تجاری برای تفکیک اسپرم انسانی تا یک دهه آینده محقق می‌شود.

در زمان حاضر روش‌های متعددی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد که قابل اعتمادترین آنها آنالیز کروموزوم‌ها پیش از کاشت جنین در روش لقاح مصنوعی است. این روش تاثیری 100 درصدی دارد اما گران است.حال نتایج تحقیقات شیمادا می‌تواند کار تفکیک اسپرم را تسهیل کرده و آن را در دسترس گروه بیشتری از افراد قرار دهد.  


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت لقاح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی

فرمانده انتظامی شهرستان بندر خمیر از واژگونی یکدستگاه خودرو وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و فوت راننده و یک نفر از سرنشینان آن در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سرهنگ علی اکبر مرادی در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بندر خمیر حین گشتزنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یکدستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون گردید و دچار حریق شده و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم که جهت سیر مراحل درمانی، به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی سهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • ویدیو/ «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند