Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، غلام حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد،گفت: طرح انتقال آب بالوله به اراضی دشت سیستان با 97درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی اجرایی را طی می‌کند.

وی گفت : کار احداث سه  ایستگاه پمپاژ اصلی، پنج ایستگاه پمپاژ مستقل و9 ایستگاه پمپاژ ثانویه به اتمام رسیده و درحال تست و راه اندازی می باشند، همچنین برق مورد نیاز ایستگاه ها تأمین شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در زمان پیک مصرف برق برای کل 46 هزارهکتار 52 مگاوات برق لازم است ولی در حال حاضر 20 مگا وات برق برای راه‌اندازی بسنده می کند.

دبیر کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد: امکان آبگیری تمام 46 هزار هکتار وجود دارد و شبکه کامل است .

وی بیان کرد: در مرحله اول باید 20 هزار هکتار آبدهی شود و با اجرای کامل شبکه‌های فرعی داخل مزرعه کار آبرسانی به تمام اراضی 46 هزار هکتاری به انجام برسد.

زورقی افزود: به منظور راه اندازی نظام بهره‌برداری تاکنون در قالب تشکل ها 10 تعاونی توسط سازمان تعاون روستایی تشکیل و دو هزار و 67 گروه هم آب در منطقه راه اندازی شده  و با هزار و 967 گروه هم آب با تشکیل جلسات متعدد هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

شایان ذکر است در نشست امروز کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی استان معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان واعضای دیگر کارگروه حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور ریاست جمهوری سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی و منابع طبیعی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است