Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:46:25 GMT

نوشت‌افزار ایرانی نیازمند حمایت حاکمیت و دولت است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۸۵۴۳

نوشت‌افزار ایرانی نیازمند حمایت حاکمیت و دولت است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه ایران نوشت درخصوص ارزیابی خود از این نمایشگاه اظهار کرد: زمانی که در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی به دقت به محصولات توجه می شود، همت و تلاش نیروهای جوان، دلسوز و متعهد ایرانی مشاهده می‌شود که نسبت به ارزش‌های کشور، کالای ایرانی و تربیت نسل آینده دلسوز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله (عج) ادامه داد: ظرف سالیان اخیر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است. در این عرصه چند موضوع مهم وجود دارد؛ یکی از آن‌ها کاراکترسازی و شخصیت‌سازی است که نیاز به ساخت آن وجود ندارد، بلکه وجود دارند و شخصیت های ملی فراوانی داریم که در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی کرده‌اند اما متاسفانه فعالان حوزه نوشت‌افزار کمر همت به معرفی آن‌ها نمی بندند.

وی درباره سرمایه‌گذاری در صنعت نوشت‌افزار ایرانی خاطرنشان کرد: مشکل بزرگی به نام سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید حاکمیت، دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی موضوعات فرهنگی را پیگیری کنند و از تولیدات داخلی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

تاکید بر بازدهی اقتصادی مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه نوشت‌افزار

سرلشکر جعفری ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه ایران نوشت، مسئولان کشور را نسبت به فرهنگ‌سازی حمایت از محصول ایرانی حساس کند. قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله(عج) نیز در حد بضاعت خود، از نوشت‌افزار ایرانی حمایت می‌کند اما توسعه و گسترش آن، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله (عج) با اشاره به تاثیر صنعت نوشت‌افزار بر مسائل اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه نوشت‌افزار بازدهی اقتصادی مناسبی دارد و سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود مطلوب هستند، باید قدرت ریسک داشته باشند و وارد این عرصه شوند.

سردار سرلشکر جعفری ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد رفع مشکلات حوزه نوشت‌افزار در بخش سرمایه‌گذاری و شخصیت‌سازی باشیم.

هفتمین نمایشگاه «ایران نوشت» در یک نگاه

فصل تابستان که به مرداد می رسد بازار خرید نوشت افزار و آماده سازی کیف و کفش دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید کم کم گرم می شود و  در این میان آنچه به عنوان وظیفه باید مورد توجه قرار دهیم خرید محصولات این سرزمین است.    

با این وجود دانش آموز ایرانی با افتخار نوشت افزار ایرانی را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب می کند چرا که با این حرکت فرهنگی نشان می دهد  تمایل به رونق تولید داخلی را دارد تا کارگری از کار بیکار نشود.

برای پیشگیری از انتخاب نوشت افزار های خارجی باید فرهنگ استفاده از نوشت افزارهای ایرانی را در بین دانش آموزان و خانواده ها تقویت کنیم تا دانش آموزان با اشتیاق کالای ایرانی را انتخاب کنند.

مردم برای انتخاب نوشت افزار ملاک های مختلفی دارند، از جمله این ملاک ها قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کالا است و در این میان آنچه برای کودکان در انتخاب نوشت افزار اهمیت دارد، ظاهر و شکل آن و اینکه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است.

در این میان هفتمین نمایشگاه «ایران نوشت» به همت این مجمع با حضور بیش از ۱۰۰ تولید کننده نوشت افزار از سراسر کشور در سال رونق تولید، از ۱۴ مرداد به مدت ۱۲ روز در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.

تنوع طرح‌های نوشت افزار ایرانی اسلامی در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی در این دوره نمایشگاه نوشت افزار برخوردار بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

بسیاری از کارشناسان و مردم معتقد هستند اگر نوشت افزار ایرانی توانسته در این سال‌ها کاری از پیش ببرد به جهت فعالیت و کار در حوزه فرهنگی بوده است. مخاطبین این قبیل کالاها زمانی که کالای خوب و با کیفیت و طراحی مناسبی را ببینند به تولید کننده داخلی اعتماد کرده و آن کالا را می‌پسندند.

بسیاری از تجهیزات نوشت افزاری با تلاش جوانان ایرانی یک سالی است که تولید می شودو این مهم توانسته کمک حال کشور و دولت باشد.

هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با عنوان «ایران نوشت» با حضور بیش از یکصد تولیدکننده نوشت افزار از سراسر کشور، از ۱۴ مرداد به مدت ۱۲ روز در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشت افزار ایرانی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در بازگشت هیأت اعزامی استان از چین گفت: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی _مهندسی و مشاوره‌ای همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

وی افزود: این سفر در قالب ۵ گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از دو نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

شهرزاد احصاء زنجیره‌های پایین دست صنعت شیشه را جزو اهداف بازدید از نمایشگاه‌ها دانست و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از بندر شانگهای (بزرگترین بندر کانتینری دنیا) گفت: فرایند تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در این بندر بزرگ مورد بررسی قرار گرفت و با مسئولین آن نیز مذاکرات خوبی در جهت انتقال تجربیات انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به مأموریت‌های استان در اقتصاد دریا محور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساحت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه به اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است در نظر داریم مراودات اقتصادی را میان دو کشور تقویت کنیم از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندر خمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در این طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می‌کند.

کد خبر 6096143

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود