Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی  روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی در استانداری خوزستان اظهار داشت: با توجه به زلزله اخیر مسجدسلیمان و مسائل و خطرات مربوط به این شهرستان اقدامات مختلفی در زمینه بازسازی، تعمیرات و رفع مشکلات در حوزه شهرسازی آن مورد بحث و مطالعه جدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ارایه مستندات و گزارش‌های لازم برای طرح جامع مسجدسلیمان برای طرح، بررسی و تصویب در شورای عالی شهرسازی گفت: این کار باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا  بتوانیم با فراغ خاطر، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان را چه در رابطه با زلزله چه در رابطه با بافت‌های فرسوده که بناست از سوی هیئت دولت تصویب شود، انجام دهیم و دستگاه‌های متولی هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در زمین لرزه و سیل اخیر خوزستان گفت: برخی افراد در مصاحبه‌های خود بنیاد مسکن را زیر سؤال می‌برند و زحمتها و تلاشهای آنها را نادیده می‌گیرند در حالی که بنیاد مسکن زحمات بسیاری در مسجدسلیمان کشیده و در ترمیم و بازسازی مناطق فرسوده نیز کمک جدی می کند.

وی درباره رسیدگی به پهنه‌های خطر در خوزستان افزود: کار جابجایی و زمینه‌سازی برای جابجایی بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی فرسوده در منبع آب اهواز به کمک وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

ضرر بانک ملی در مسکن مهر

رییس اداره امور شعب بانک ملی خوزستان نیز گفت: ما برای مسکن مهر استان در ۲ منطقه آبادان و شیرین شهر مشارکت داشتیم در حال حاضر واحدهایی آماده داریم.

سعید طاهری توضیح داد: در آبادان برای ساخت چهار هزار و ۳۰۸ واحد  مشارکت کردیم که از این تعداد یک هزار و ۲۱۶ واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اما تنها  ۲۰۵ متقاضی دارند.

 وی ادامه داد: در مسکن شیرین شهر نیز که تبدیل به معضل بزرگی  شده ، در احداث ۹۰۹ واحد مشارکت کردیم که از این تعداد ۳۶۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد آماده آست اما متقاضی ندارند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی خوزستان با بیان اینکه بانک ملی در مشارکت با مسکن مهر ضرر کرده است توضح داد: برای هر واحد تسهیلات ۱۲ درصدی در نظر گرفتیم که در هرکدام ۶ درصد  ضرر کرده ایم.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل خسارت بیمه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان ها در نظر گرفته شده است.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در پایان نشست بررسی طرح زراعت چوب که امروز، ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، توضیح داد: زراعت چوب یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

وی افزود: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده می‌شود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد، اظهار کرد: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته، کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شوند، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان