Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@03:14:21 GMT

تحویل هواپیماهای بوئینگ ۳۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۰۵۰۴

 به گزارش رویترز، شرکت بوئینگ 38% هواپیمای کمتری در هفت ماه اول 2019 نسبت به همین دوره در سال گذشته تحویل داد. زمین گیر شدن و تردیدها در مورد آینده جت های مکس 737 به عملکرد این شرکت آسیب زده است. این هواپیما پرفروش ترین جت بوئینگ بود.

 بوئینگ در هفت ماه اول سال جاری میلادی 258 هواپیما تحویل داده که نسبت 417 هواپیمای سال گذشته کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ در همین دوره زمانی 458 هواپیما فروخته است.

 این ارقام بوئینگ را در خطر از دست دادن عنوان خود به عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا قرار می دهد. بوئینگ 7 سال پیاپی این عنوان را حفظ کرده است.

جت مکس 737 پس از دو سقوط مرگبار که باعث کشته شدن سیصد نفر شد زمین گیر شده است و بوئینگ همچنان زمان بازگشت این جت را به خطوط هوایی به تعویق می‌اندازد.

 ماه گذشته این شرکت اعلام کرد اگر ناظران در سراسر دنیا مجوز پرواز مجدد این جت را صادر نکنند ،تولید آن را متوقف می کند. مشکل جدیدی که در ماه ژوئن برای هواپیمای مکس به وجود آمد ، بازگشت آن را به سرویس هوایی تا پایان سپتامبر به تعویق انداخت و برنامه‌های پرواز اپراتورهای خطوط هوایی را مختل کرد. این اپراتور ها تقاضای خسارت از بوئینگ کرده اند.

خط هوایی سوث وست ، بزرگترین مشتری مکس، این جت را تا اوایل ژانویه از برنامه خود خارج کرده است.

 این هواپیما ساز آمریکایی در تحویل جت های پهن بدنه خود از ایرباس جلوتر است.  بوئینگ در هفت ماه اول سال 2019،  24 و 90 جت دریم لاینر 777و 787 تحویل داده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 ایرباس 60 هواپیما از مدل پهن بدنه A350 تحویل داده که از 46 هواپیمای سال گذشته بیشتر است. تحویل هواپیماهای پهن بدنه A330  ایرباس تا ماه جولای، 24 فروند بوده است.

 هر دوی این هواپیماسازی ها در تحویل جامبو جت های چهار موتوره خود در سالهای اخیر کاهش داشته اند چون خطوط هوایی جت های مسافربری دو موتوره با مصرف سوخت پایین تر را ترجیح می دهند. 

سفارش خالص بوئینگ پس از لغو برخی از آنها تا حالا منفی 88 بوده که عقب تر از 79 سفارش هواپیمای ایرباس است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۴۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۲۰ تومانی به ۱,۹۵۵ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۷ درصد) به ۱,۹۴۰ رسید.

 بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۴۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۳.۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۳ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست