Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:35:34 GMT

اما و اگرهای پنجره واحد سرمایه گذاری کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۲۹۵

اما و اگرهای پنجره واحد سرمایه گذاری کرمان

گرچه  اهتمام ویژه متولیان امور سرمایه گذاری و تیم اقتصادی دولت تدبیر در استان کرمان برای راه اندازی سامانه مجازی 'پنجره واحد سرمایه گذاری 'در این استان در واقع پاسخی متقن به خلاء حلقه مفقوده ای بود که سالهای سال نگاه تکریم مابانه را از سرمایه گذاران داخلی و خارجی گرفته بود ولی گذشت زمان نشان داد که عملکرد این پنجره با روند رو به رشد اقتصادی استان کرمان همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه پیداست فقدان این حلقه مفقوده طی چند دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی سرمایه گذاران را در دیار بکر و غنی از حیث هرگونه منابع استان کرمان در گیر و بندهای قوانین و بخشنامه های عرفی اداری طوری غرق کرده بود که بارها و بارها طولانی شدن زمان استعلام ها فرار سرمایه گذار را موجب گردیده بود.  
حال که در سایه سیاستهای دولت یازدهم و خلاقیت تیم اقتصادی و جهادی مستقر دولت در استان کرمان گام های مهم زیرساختی در جهت حضور بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی برداشته شده و عرصه برای مانور توان اقتصادی بخش خصوصی فراهم گردیده بدون شک راه اندازی و چابکی  این پنجره سرمایه گذاری که تکریم هر چه بیشتر سرمایه گذار را بدنبال دارد می تواند سرعت بخش روند حرکت اقتصادی روی ریل استان کرمان باشد.  

 گرچه این پنجره واحد طی چند سال گذشته شکل گرفته ولی بازهم از فحوای کلام مدیران ارشد استان چنینن برمی آید که این پنجره طی دوسال گذشته نتوانسته خود را با سرعت سرمایه گذاری در این استان همراه و همگام سازد و بنابراین برای رفع این نقیصه استاندار کرمان در نشست قبلی این پنجره ضمن انتقاد صریح از طولانی شدن روند پاسخگویی استعلامات خواستار نشست بازنگری این پنجره شده بود.

در واقع اگر گیر و گرفتاری های اداری سرمایه گذاران بخوبی با اقدامات منطقی تسهیل و برطرف گردد می توان امیدوار شد که زودتر از چشم انداز تعریف شده ثمردهی نهایی برنامه ها، حداکثر تا پایان دولت دوازدهم استان کرمان نه تنها بعنوان یکی از سه پایلوت اقتصاد مقاومتی بلکه می تواند با صدور تولیدات ناشی از اقدامات انجام گرفته شده برای مناطق برون مرزی هم به لحاظ ارزآوری کمک کار خوبی برای ملت ایران در هر نقطه و مکان باشد.  

استاندار کرمان که خود از ایجاد کنندگان این پنجره واحد اقتصادی است این روزها از ناتوانی پنجره به لحاظ طولانی شدن زمان پاسخ استعلامات هم رضایت ندارد و براین باور است که باید ضمن الکترونیکی شدن این پنجره از فضای فیزیکی فعلی در نحوه پاسخگویی و شیوه بررسی با هدف هر چه کوه تاتر شدن زمان پاسخ استعلامات فرد متقاضی سرمایه گذاری بازنگری و اصلاح شود.

به گفته محمد جواد فدائی براساس قانون برنامه ششم برای سهولت صدور مجوزهای سرمایه گذاری، باید پنجره واحد سرمایه‌گذاری فیزیکی یا الکترونیکی تشکیل شود و برای اینکه کار معطل نماند، پنجره واحد فیزیکی را تشکیل می دهیم که نشست های  قبل با حضور نماینده تام الاختیار ادارات برگزار می شد و دیدیم سرعت عمل لازم را ندارد لذا  تصمیم گرفتیم جلسات را با حضور خود مدیران برگزار کرده و کارهای سرمایه گذاری را دنبال کنیم.

فدائی که نشست اخیر پنجره اقتصادی را به علت حضور نیافتن اغلب مدیران عضو پنجره در اقدامی اعتراض گونه لغو کرد براین باور است که  پنجره واحد محل تصمیم گیری است و کسی که شرکت می کند باید اختیارات لازم را داشته باشد و نمایندگان ادارات گاها شجاعت و اختیارات لازم و کافی را ندارند.

بدون شک طراحی این پنجره واحد اقتصادی که مدیران اقتصادی و متولیان امور استان کرمان در تحقق آن در کوتاهترین زمان ممکن با هم همکلام شده اند و اجرای آن که نوید بخش آینده روشنی برای سرمایه گذاران است اگر همراه با یک نظارت جدی و مستمر بر گردش کار این سامانه مجازی بشود می توان به تقویت شاخص های اقتصادی جای جای این استان پهناور در آینده نزدیک بیش از پیش امیدوار شد.  

هرچند که استان کرمان در شرایط کنونی هم به لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی در ردیف سه استان برتر کشور قرار دارد ولی قطعا در صورت ایجاد یک پنجره واحد اقتصادی و همچنین به فعلیت رسیدن وعده تفویض اختیارات گسترده دولت به مدیران این استان ضمن تسریع در روند رو به رشد استان کرمان در حوزه های مختلف و ارتقای شاخص های توسعه یافتگی این استان، تاثیرات مفید و قابل قبولی را به لحاظ رونق تولید و تقویت بنیه اقتصادی در کشور شاهد خواهیم بود.

گزارش : بهنام احمدی 

۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان توسعه اقتصادی ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»