Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:17:21 GMT

اغاز همایش گرامیداشت روز خزر در شهر ساحلی بابلسر

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۵۳۱

اغاز همایش گرامیداشت روز خزر در شهر ساحلی بابلسر

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش به منظور بررسی شرایط زیست محیطی حاکم بر دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه دنیا با ۴۰۰ گونه جانوری در مازندران در حال برگزاری است.

پیش از این، همایش مشابهی در روز 21 مردادماه روز گرامیداشت دریای خزر در قالب  مجمع اقتصادی دریای خزر با حضور مقامات پنج  کشور حاشیه این دریاچه در ترکمنستان برگزار شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور یافت و در سخنرانی افتتاحیه بر لزوم همبستگی کشورهای حاشیه خزر به منظور حفاظت از آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی این رویداد بزرگ فرهنگی و اجتماعی در مازندران و در حاشیه خزر در حال برگزاری است که بزرگترین دریاچه جهان از لحاظ آلایندگی حال و روز خوشی ندارد و برخی از گونه های جانوری ازجمله فک خزری از پستانداران در این دریا در حال انقراض است.

سخنرانی رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، استاندار مازندران، برخی کارشناسان و خزرشناسان داخلی و بین المللی،برگزاری مانور مقابله با آلایندگی و نخستین رویداد پاک‌ورزی ساحلی و کارگاههای آموزشی از برنامه های روز گرامیداشت خزر در مازندران است.

نخستین کنوانسیون زیست محیطی خزر در 16سال قبل در آبان ماه 1382 با شرکت کشورهای حاشیه این دریا به امضای رسید.

در سال 2006 کشورهای حاشیه دریای خزر 21مردادماه را به عنوان روز گرامیداشت خزر مصوب کردند.

از حدود یک هزار کیلومتر از نوار ساحلی خزر در ایران حدود 380 کیلومتر در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.

6982/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر مازندران همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است