Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@23:36:32 GMT

جزئیاتی از پرونده حسن عباسی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۱۹۹۴

جزئیاتی از پرونده حسن عباسی

به گزارش جماران؛ ایرناپلاس نوشت: حدود یک سال بعد از اعلام قطعیت حکم هفت ماه زندان حسن عباسی، وی عازم زندان شد؛ اکنون باید دید او این مقدار حبس را تحمل خواهد کرد یا آن که زودتر از موعد آزاد خواهد شد.

یک روز از انتشار خبر بازداشت حسن عباسی، پاسدار سابق و تحلیلگر امروز می‌گذرد. عصر دیروز یک حساب تویتری به نام حسن عباسی ادعا کرد:«حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات به بهانه بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»خبرگزاری تسنیم هم مدعی شد علت بازداشت او، شکایت وزیر اطلاعات از وی به دلیل سخنرانی درباره ارتباطات برخی مسئولان با آمدنیوز است.

شکایت جدید یا اجرای حکم قدیمی؟

روز گذشته با این خبرها تصور شد آقای عباسی سخنرانی جدیدی کرده و شکایت تازه‌ای از او شده، در حالی که او برای اجرای حکم خود راهی زندان شده است. مهر ماه سال گذشته، حکم ۷ ماه حبس او به اتهام «توهین به مسئولان» قطعی شده بود.

مهدی جعفرنژاد، وکیل عباسی، ۲۲ مهرماه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایرنا با اشاره به محکومیت حسن عباسی به هفت ماه حبس گفته بود: موکلم  با عنوان اتهامی توهین به مسئولان از سوی دادگاه به حبس محکوم شده که این حکم قطعی است.

در همان زمان علیرضا آذربایجانی از مسوولان حقوقی دولت گفته بود: بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به ۵ فقره حبس ۷ ماهه محکوم کرد که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات یک مورد یعنی یک حبس ۷ ماهه از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران قطعی شده و ظرف چند روز ‌آینده اجرا خواهد شد.

اکنون نه چند روز، که دقیقا ۱۰ ماه از آن روز گذشته و دیروز عباسی راهی زندان شد.

علت شکایت

اما علت شکایت از وی چه بوده است؟ مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات امروز در خصوص حبس حسن عباسی گفت: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) ، وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که مدعی شده بود: «نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی شده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط میباشد و ...» نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام کرد.

به گفته این مقام امنیتی، حکم بدوی در مرحله تجدید نظر نیز قطعی شده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

عباسی طی سال‌های اخیر چند مورد حمله به وزارت اطلاعات داشته، البته به نظر نمی‌رسد این انتقادات کلی، زمینه‌ساز شکایت وزارت اطلاعات از عباسی شده باشد.

می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوز است؟!

او دی‌ماه ۹۶ در مراسمی با موضوع ۹دی که در مسجد حضرت ابوالفضل قرچک برگزار شد، می‌گوید: «رفته یک چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیرد؛ البته وقتی به وزیر محترم اطلاعات می‌رسد با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده است [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوزِ فلان شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسد این‌قدر تقدیر می‌کند. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوز است؟! چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. او که مقام معظم رهبری‌، مراجع تقلید و  همه‌ را به سخره می‌گیرد!»

اجرای حکم بعد از سه شکایت

البته اظهارات تند او به وزیر اطلاعات ختم نمی‌شود. او پیشتر نیز به دلیل اقداماتی از این‌دست با شکایت مسئولان مواجه شده بود. سال ۸۸  و در پی شکایت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به دلیل اتهام افکنی علیه آنها بازداشتی کوتاه داشت. سال ۹۵ نیز در سخنرانی علیه ارتش گفته بود «اگر آب کشور را ببرد، ارتش صدایش هم درنمی‌آید و هیچ موضعی نمی‌گیرد. ارتش بی‌سروصدا فقط در پادگان‌ها حضور دارد، آمریکا چنین نیرویی را می‌خواهد.» امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده کل وقت ارتش در واکنش به اظهارات او به خبرگزاری آنا گفت: «وی (حسن عباسی) بدون شناخت و آگاهی اقدام به بیان سخنانی نسنجیده کرد و باید هرچه زودتر از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموم ملت ایران عذرخواهی کند، در غیر این صورت موضوع به‌طور جدی‌تر پیگیری می‌شود و منتظر واکنش مراجع قضایی در این ‌ارتباط خواهیم بود.» در پی آن، وی، صبح روز ۱۳ مرداد با شکایت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت و سه روز بعد در ۱۶ مرداد ۹۵ آزاد شد.

حسن عباسی که سخنران جمع‌های دانشجویی بوده، طبعا هواداران بانفوذی دارد؛ باید منتظر ماند و دید این بار هم او چند روزه آزاد خواهد شد یا همچون دیگر محکومان، دوره حبس خود را به پایان می‌برد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ارتش جمهوری اسلامی ایران حسن عباسی وزارت اطلاعات حسن عباسی بازداشت شد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

گرچه آفریقای جنوبی بود که برای نخستین بار طرح شکایت از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان در باریکه غزه را در دیوان بین المللی دادگستری مطرح ساخت، اما طی ماه‌های اخیر کشور‌های زیادی در جهان به عنوان خواهان (یکی از طرف‌های شکایت) خود را وارد این پرونده کرده و به خوانده (اسرائیل) حمله کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، ترکیه به تازگی از ملحق شدن به کارزار شکایت از اسرائیل به دلیل جنایت جنگی در غزه در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد. 

براساس بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ترکیه منتشر شده است، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که آنکارا تصمیم گرفته است به عنوان حامی از درخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند. 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آنکارا به دلیل جنگ غزه موج گسترده‌ای از انتقادات را علیه تل آویو مطرح ساخت به طوری که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اسرائیل را یک دولت ترور خواند. 

براساس درخواست موقت دادگاه بین المللی دادگستری که در ماه ژانویه مطرح شد، رژیم صهیونیستی باید از هر گونه اقدامی که پیمان مربوط به نسل کشی را نقض می‌کند، اجتناب کند؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی تاکنون کوچکترین اهمیتی به آن نداده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد
  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی