Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:25:01 GMT

۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۲۰۴۷

۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا تجلیل شدند

 عضو هیات‌مدیره بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در این آیین با اشاره به اهداف این بنیاد غیردولتی گفت:‌تلاش بنیاد مادر بر این است که همگان قدر مادران خود را بهتر بدانند و جایگاه والای مادر به جامعه امروز یادآوری شود. 
داریوش نویدگویی با اشاره به ایثارگری‌های مادران فداکار در سراسر ایران و جهان اضافه کرد: مادرانی را سراغ داریم که در سخت‌ترین شرایط، چهار استاد دانشگاه و یا فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند و امروز جامعه ما باید این مادران را بهتر بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات‌مدیره بنیاد مادر ادامه داد: این بنیاد قصد دارد از مادران تمام ادیان الهی نیز تجلیل کند چراکه بنیاد مادر مرز نمی‌شناسد و جهانی شده است.
نویدگویی همچنین گفت: نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه در شهرستان فسا،‌ یک مقدمه است و امیدواریم با همت مسئولان در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این مراسم گفت: مادران با تربیت فرزندان صالح و تحکیم بنیاد خانواده، جامعه را در رشد و توسعه پایدار یاری می‌دهند.
سلیمان کرمی افزود: نقش مادر در زندگی مانند پلی برای عبور از یک رودخانه پُرتلاطم است کسی که عامل رشد و تعالی خانواده قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه والای مادر در دین مبین اسلام ادامه داد: اسلام بیش از دیگر مکاتب به جایگاه مادر توجه کرده چراکه وی را ستون خانواده می‌داند و پیامبر نیز می‌گوید بهشت زیر پای مادران است. 
کرمی هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را صرفاً یک تجلیل ساده ندانست و افزود: هدف بنیاد مادر تنها معرفی و تقدیر از مادرانی خاص نیست بلکه منظور از این نکوداشت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه مادران ایران‌زمین مطرح است.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت سلامت مادران نیز افزود: تأمین سلامت مادران تضمین سلامت جامعه است که در شهرستان فسا به همت دانشگاه علوم پزشکی به این مقوله توجه جدی شده است.

در این آیین، از ۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا به نامهای عصمت تقوی، ملکی جمالی، عذرا خسروانی، سهیلا رنجبر، زهرا بی بی سیار، رقیه صادقی ششده، حسنی عباس‌زاده، پوران قاسمیان، گلی قنبری مزیدی، زینب بگم کرباسی و سکینه یزدان پناه تجلیل به عمل آمد و یادمان این آئین نیز توسط مسئولان حاضر با دست‌خطهایی در وصف مقام مادر، امضا شد. 
بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در سال ۱۳۹۳ با هدف آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی شکل‌گرفته است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 
۹۶۵۳/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی از امشب ۱۳ اردیبهشت به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی آن را برعهده داشته است، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند که پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند.

«رخ مادر» که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

کد خبر 6094972 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو
  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش