Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، به تبیین اهمیت تغییرات اقلیمی و خسارت ناشی از آن بر بخش کشاورزی استان و ضرورت تدوین برنامه جامع مقابله با این پدیده پرداخت و اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی است که به عبارتی موتور محرکه اقتصاد استان به شمار می‌رود که پدیده تغییر اقلیم می‌تواند به شکلی ویژه آن را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن 820 هزار هکتار اراضی کشاورزی، برآورد می‌شود امسال 6 میلیون و 800 هزار تن محصول کشاورزی تولید شود که چهار میلیون و 500 هزار تن محصول زراعی، یک میلیون و 500 هزار تن محصول باغی، 570 هزار تن محصول دامی، 22 هزار تن عسل و 15 هزار تن در بخش شیلات و آبزیان را شامل می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: تغییر اقلیم از سال ۷۶ در آذربایجان‌غربی آغاز شده بود که تا سال ۹۶ ادامه داشت و از سال 97 تا کنون میزان بارش‌ها افزایش داشته است و نباید شائبه ترسالی و بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری ما را از اجرای برنامه‌های کاهش مصرف آب و استفاده از شیوه‌های نوین علمی در جهت افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی دور کند.

وی با بیان اینکه با افزایش هر یک درجه دما، نیازمند 25 تا 40 میلی متر بارندگی هستیم، گفت: باید به منظور برنامه‌ریزی بهتر و تدوین الگوی کشت، بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، تعداد قطعات زمین، مالکان، موقعیت جغرافیایی و نوع کودهای مصرفی و اطلاعات توصیفی و مکانی با استفاده از فناوری های جدید گردآوری و تهیه شود.

جلیلی بیان کرد: اجرای طرح جامع اطلاعات کشاورزی استان و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی شامل اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره‌برداری، برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، تهیه نقشه‌های تناسب اراضی جهت تدوین الگوی کشت از مهمترین اولویت‌های اجرایی سازمان در سال جاری است.

وی با اشاره به اشتغال 32.8 تا 38 درصدی جمعیت استان در بخش کشاورزی، تصریح کرد: نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و علمی‌تری در بخش کشاورزی هستیم تا دانش کشاورزان افزایش یافته و علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر به سمت کشاورزی علمی در استان حرکت کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان سیمای مرکز آذربایجان غربی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را با مراجعه به این جدول پیگیری کنند

اولدوز۰۰:۰۰
ثمرقند۰۰:۴۵
مستند۰۱:۰۰پخش زنده
سیری در ورزش۰۲:۰۰
گون آیدین۰۳:۳۰
اذان نغمه سی۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
نقاب۰۵:۴۵
دعای عهد۰۶:۰۰
هر روز ورزش۰۶:۱۵
مستند۰۶:۳۰
سریال۰۷:۰۰
گون آیدین۰۸:۰۰
مستند۰۹:۰۰
کردی۰۹:۳۰
با خبرنگاران۰۹:۴۵
کردی۱۰:۰۰
ائویمیز (خانواده)۱۰:۳۰
اذان نغمه سی۱۱:۴۵
ویژه اذان ظهر۱۲:۱۵
خبر۱۳:۰۰
اولکمیز۱۳:۳۰
سینمایی۱۴:۱۵
با خبرنگاران۱۵:۴۵
ساباتی ژین۱۶:۳۰
ائویمیز۱۷:۰۰
ویژه اذان مغرب۱۸:۰۰
تاج زاگرس۱۹:۱۵
خبر۲۰:۰۰
خانه و مدرسه۲۰:۳۰
اولدوز۲۱:۰۰
سریال۲۲:۰۰
خبر آذری۲۳:۰۰
شب زنده داران۲۳:۳۰

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی