Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی گفت: استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها در زمینه مواد مخدر شرایط مطلوب دارد ولی باز باید سعی در بهتر کردن این وضعیت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «سردار اسکندر مومنی»،  امروز  در همایش یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی  و در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: حقوق بشر واقعی یعنی این جمله که اگر انسانی را نجات بدهی، یعنی تمام انسان ها را نجات داده است و تمام شهیدانی که در این راه به شهادت رسیده اند همه گویای این جمله است که فقط برای دفاع از جوانان و مردم ایران نیست بلکه برای تمامی مردم جهان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: آمار ها نشان می دهد که شرایط استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها خوب است که رتبه ۲۲ را در بحث شیوع مواد مخدر دارد و رتبه ۲۴ در حوزه دانش اموزی را داشته و به طور کلی نرخ شیوع مواد مخدر  نسبت به نرخ کشوری بسیار پایین است.

وی افزود: امروز نباید به این شرایط ایجاد شده قانع شد چرا که امنیت اجتماعی موضوعی است که هر لحظه باید تولید بشه و نباید غفلتی صورت گیرد، ما ۴۰ سال در این راه مبارزه کرده و بیش از ۳ هزار شهید تقدیم کرده ایم.

این مسوول تصریح کرد: همه آمارها از سوی سازمان ملل  نشان میدهد که مصرف مواد مخدر در دنیا رو به افزایش هس(۲۸۰ میلیون نفر) و تعداد کثیری بر اثر مواد مخدر فوت می کنند(۴۵۰ هزار نفر ) و هر ساله هم تولیدات مواد مخدر در کشور افغانستان در حال زیاد شدن هست.

مومنی اذعان کرد: اولین عاملی که منجر شد تا مردم به سوی مواد مخدر پیش بروند این بود که می گفتند ما فکر می کردیم ضرری ندارد، چرا که تبلیغات گسترده ای در کشور های مختلف در خصوص مواد مخدر از سوی باندهای مافیایی صورت می گیرد.

دبیر کل مبارزه با موادمخدر کشور عنوان کرد: امروز ستاد مبارزه با مواد مخدر با جدیت مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کنند چرا که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همچون جهاد در راه خداست و انتظار و دغدغه مردم نیز همین امر می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان معتادین متجاهر و سایر معتادین شرایط بسیار مناسبی در بین تمام کشورهای دنیا را داریم و به جد در خط مقدم مبارزه و درمان هستیم، بیان کرد:

صیانت درونی، بازداندگی درونی دو اصل مکمل هم هستند که راه حلش اجتماعی و مردمی شدن مبارزه با مواد مخدر جهت ممانعت از دسترسی سریع مردم به مواد است که تحت عنوان یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر مطرح می شود.

مومنی در پایان سخنان خود افزود: امکان ندارد دولت با این امر مبارزه همه جانبه با این شکل وسیع انجام دهد لذا یه اراده بسیار قوی در کشور برقرار وجود دارد و هماهنگی بسیار خوبی هم بعمل آمد که یکی معتادین متجاهر موضوع ماده ۱۶ و یکی هم یاریگران زندگی هست که با حضور ریاست محترم جمهور به تصویب رسید.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید قربان نماز عید قربان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه روزنامه ها غدیر عید غدیر شبستان یزد دعای عرفه استان همدان مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد