Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ نوشت: چین قبلا مجازات فشار اقتصادی را تحمل کرده و آنطور که آمریکا ممکن است تصور کند، اکنون برای انعقاد یک توافق تجاری مستاصل نیست. 

پس از آنکه شکاف میان بازده اوراق قرضه دو ساله و ده ساله آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ منفی شد، متوسط شاخص سهام صنعتی داوجونز با بیش از ۸۰۰ واحد کاهش بدترین سقوط امسال را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منحی بازده منفی پیش بینی کننده هفت رکود قبلی در آمریکا بوده است.

رئیس جمهور که همواره نسبت به تحرکات بازار‌های بورس حساس بوده، سعی در آرام کردن بازار‌ها داشته است و با کنار گذاشتن لفاظی‌های تجاری جنگ طلبانه اش، در توئیت‌های اخیرش رویکردی صلح جویانه در مقابل شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین اتخاذ کرد و او را یک "رهبر بزرگ و مردی خوب" خطاب کرد و از "ملاقات شخصی" سخن گفت، بدون آنکه مشخصا پیشنهاد یک نشست سران را داده باشد.

سوال این است آیا شی به این پیشنهاد ترامپ که هم اکنون اشتیاق بیشتری به انعقاد قرارداد تجاری دارد، پاسخ خواهد داد یا نه.

برای این منظور باید موقعیت چین و آمریکا را در چرخه‌های تجاری شان در نظر گرفت. از زمان آغاز جنگ تجاری، مصرف کنندگان آمریکایی با اطمینان از دوره شکوفائی شان لذت برده اند- همانطور که ترامپ لاف زنی کرده بود. اما اقتصاد چین دوره بسیار سخت تری داشته است. در یک سال و نیم قبل، پکن مجبور بوده است با همه نوع مسائل اعتباری که می‌توانند به یک بحران اقتصادی وسیع‌تر منجر شوند، مقابله کند.

ممکن است این وضعیت بدی بنظر برسد، اما اکنون به چین کمک می‌کند، همانطور که اگر یک آتشنشان طی یک سال هر روز سرگرم اطفاء حریق باشد، کارآمدتر می‌شود. پکن اکنون در چنین وضعیتی قرار دارد. اما در مورد آمریکا چنین مسئله‌ای صادق نیست. سقوط بازده اوراق درازمدت آمریکا که معیاری برای اعتماد سرمایه گذار است، روندی سریع داشته است.

مطمئنا رشد اقتصاد چین کندتر شده است. رشد بازده صنعتی در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۲ است. اما بررسی داده‌های موجود تصویری را از دولتی ارائه می‌دهد که اقداماتش سنجیده و مطمئن است. اگر پکن خواهان بازده صنعتی بهتری باشد فقط کافی است نقدینگی اش را افزایش دهد- همان وضعی که در سه ماهه اول سال شاهد بودیم.

وقتیکه مسئله مدیریت اقتصادی در میان باشد، نظام مالی چین مزایای خود را دارد. توانایی وزارتخانه‌ها برای هماهنگ سازی سیاست‌های واکنشی خود بدین معنی است که چین بخوبی می‌تواند در نهایت طبق نظریه پولی مدرن عمل کند و این احتمالا همان چیزی است که آمریکا هم اکنون برای مثبت کردن مجدد منجی بازدهی خود به آن نیاز دارد.

بنابراین در حالیکه ترامپ ممکن است شاخه زیتون پیشنهادی اش را یک معامله بزرگ بداند، پیام آن برای واشنگتن این است که فکر نکن چین را به شکست کشانده ای؛ شی جین‌پینگ یک سال قبل نگران می‌شد، اما اکنون می‌تواند صبر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران