Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد صادق مجتهدی روز پنجشنبه در نشت خبری افزود: تنها کاری که در این خطه نیاز به اخذ مجوز ندارد، کم کاری است و دیگر هیچ.
وی گفت: یکی از برنامه های ما انجام طرح هایی به منظور کسب درآمد برای شهروندان و از جمله در بوستان هایی نظیر بوستان پرستار در بلوار کاشانی است که محل بیتوته کردن مسافران و زایران در طول سال می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتهدی افزود: اما هر بار خواستیم بوفه ای احداث و یا مزایده ای در این خصوص منتشر کنیم، از این ترسیدیم مبادا مورد انتقاد قرار بگیریم چرا به فلانی مجوز دادید و برای بهمانی این مجوز صادر نشد؟
وی در بخش دیگری به جمع آوری پل ولی عصر(عج) یا پل چهارراه خواف  و طرح جایگزین اشاره کرد و گفت: این طرح که نه تنها برای ما بار مالی نداشت، بلکه برای پیمانکار پروژه و مالکان اطراف پل درآمدزیادی نیز در بر داشت، نمونه بارز مشارکت شهروندان و نیز وفاق و همدلی است که باعث شد منفعت آن به همه شهر برسد.
مجتهدی اظهار داشت: علی رغم اینکه به طرح جدید انتقاد وارد است اما ظرف ۶ ماه گذشته هنوز گزارشی حتی مبنی بر تصادف منجر به خسارت نداشتیم و این در حالی است که تا قبل از آن، این معبر حادثه خیز بود.
شهردار تربت حیدریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پیشرفت دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر متفاوت است، گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر تغییر مسیر در این حوزه و اینکه محور بازآفرینی مردم هستند، اکنون چهار دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر شامل: چمران، باهنر، ضیاءالدین و حیدرآباد راه اندازی شده و تنها تفاوت ویژه آن نوع مشارکت مردم در این طرح است.

وی از حس مشارکت جویی مردم بعنوان حلقه مفقوده مدیریت شهری یاد کرد و افزود: هر جا مردم مشارکت بهتر و بیشتری داشتند، فعالیت ها سریع تر و مثمر ثمرتر انجام گرفت و لذا مدیریت شهری با کمک مردم شکل می گیرد و مردم باید بپذیرند پرداخت هزینه شهری که در آن زندگی می کنند، ضروری است.
از شهردار تربت حیدریه در خصوص علت راه بندان همیشگی هسته مرکزی شهر سووال شد، وی پاسخ داد: تعریض و بازگشایی معابر هسته مرکزی شهر در گذشته منجر به اعطای تراکم شده و این موضوع عامل اصلی راه بندان در مرکز شهر تربت حیدریه شده است.
وی همچنین در معرفی کارنامه کاری 2 ساله خود گفت: در این مدت ۲۵ مورد بازگشایی و تعریض معابر انجام و می توان گفت تقریبا به تمام نقاط کلیدی و مورد نیاز ورود پیدا کردیم که برا یانجام این طرح ها حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.
مجتهدی اظهار داشت: البته مبلغ نقدی که بابت این بازگشایی ها پرداخت شد کمتر از ۴۰ میلیارد ریال است و بقیه را از محل صدور پروانه و سایر مجوزها تامین و توانستیم رضایت مالکان را اخذ و تعهدات در این حوزه را به صفر برسانیم.
شهردار تربت حیدریه به ادامه سیاست کار در تملک ها و بازگشایی ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی به لحاظ مباحث فنی و علمی به این نتیجه رسیده که بازگشایی ها صرفا مانع کاهش راه بندان نمی شود، لذا سراغ تقاطی رفتیم که باید حتما تعریض انجام شود و خیلی از نقاط دیگر را نیز تثبیت کردیم.
وی در بخش دیگری به موضوع راه اندازی زباله گاه در این شهر اشاره و اظهار کرد: در پیوند با این موضوع رایزنی هایی انجام شده که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما برای تفکیک زباله از مبدا با سازمان همیاری های تفاهم نامه ای منعقد شده و در شهریور این قرارداد اجرایی می شود.
مجتهدی از زباله گردها و مافیای پشت سر آنها به عنوان چالش پیش روی تفکیک زباله از مبدا، یاد کرد و گفت: علی رغم انتشار برخی مطالب نادرست در شبکه های اجتماعی، آنها مافیای عجیبی هستند و درآمد های هنگفتی از این راه دارند و لذا می طلبد فرهنگ سازی شود و مردم قبل از اینکه زباله را به فضای بیرون از خانه می برند، کار تفکیک را انجام تا توسط روندی که اعلام می شود، تفکیک زباله از مبدا انجام شود.

شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

6121

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: ۳۲ درصد از مجوزهای قدیمی کاغذی استان با کمک دستگاه‌ها تبدیل به مجوز الکترونیکی شده‌اند.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالان اقتصادی لرستان که جواز کسب یا هرگونه مدرک قدیمی و کاغذی دارند تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند آن را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۵۲۵ مورد مجوز کاغذی در لرستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که مجوزها الکترونیکی نشوند باطل می شوند و فرد فاقد مجوز لازم برای ادامه فعالیت شناخته می‌شود.

محمدی بیان کرد: بعد از این مهلت مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد و ارائه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

او با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۲ حدود ۲۱ هزار مجوز کسب و کار کاغذی در لرستان شناسه یکتا گرفته‌اند، افزود: کسانی که نمی‌توانند این کار را خود انجام دهند میز خدمت مرکز ملی کسب و کار در اصناف برقرار است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان ادامه داد: ۳۲ درصد مجوزهای قدیمی و کاغذی استان با کمک دستگاه‌های اجرایی که پای کار آمده‌اند به الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

محمدی اضافه کرد: هدف از ایجاد درگاه ملی مجوزها ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضاهای طلایی است.

وی ادامه داد: شفاف سازی در انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان وهزینه‌ها ، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.

این مسئول یادآور شد: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز ها به نشانیhttp://mojavez.ir  مراجعه کنند، ضمن این که داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال