Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@00:50:18 GMT

یک وزیر دیگر رژیم صهیونیستی به فساد مالی متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۵۹۶

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه شبکه خبری "الجزیره"، "اویحای مندلبلیت" دادستانی صهیونیستی قصد دارد در چند روز آینده برای "حاییم کاتس" وزیر رفاه رژیم صهیونیستی کیفرخواست کلاهبرداری و خیانت در امانت صادر کند.

کاتس 71 ساله با اتهاماتی مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت و دادن اطلاعات مهم از داخل این رژیم به گرداننده سرمایه های خود و سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی رژیم صهیونیستی اخیرا تحقیقاتی را درباره تعاملات کاتس با "مردخای بن آرای" تاجر و مدیر سرمایه های وی آغاز کرده بود.

کاتس عضو حزب راستگرای "لیکود" به ریاست "بنیامین نتانیاهو" است که از سال 2015 پست وزیر رفاه رژیم صهیونیستی را برعهده دارد.

طبق اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کاتس پنجمین وزیر این رژیم است که علیه او کیفرخواست صادر خواهد شد. این رسانه‌ها گزارش دادند که فهرست افراد متهم به فساد در کابینه رژیم صهیونیستی شامل نتانیاهو نخست وزیر، "آریه درعی" وزیر امور داخلی، "یعقوب لیستمن" وزیر بهداشت، "دیوید امسالم" وزیر اطلاع رسانی و حاییم کاتس وزیر رفاه است.

پلیس رژیم صهیونیستی "لیاکوف لتسمن" معاون وزیر بهداشت را نیز به تلاش برای ممانعت از تسلیم یک زن به دادگاه در استرالیا که متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان بوده، متهم کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود به کلاهبرداری، خیانت در امانت و پرداخت رشوه متهم است و احتمالا دادستانی پس از تحقیقاتی که از وی و همسرش انجام داده، در ماه اکتبر (مهرماه) آینده بعد از انتخابات این رژیم در ماه سپتامبر (شهریورماه)  این اتهامات را به وی تفهیم کند.

پیش تر نتانیاهو از دادستانی رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به دلیل برگزاری انتخابات مجدد پارلمان در ماه سپتامبر (شهریور ) جلسه استماع به زمان معقولی پس از برگزاری انتخابات موکول شود که با مخالفت دادستان مواجه شده بود.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار در پرونده‌های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

فقط در یکی از این موارد، نتانیاهو در یک بازجویی چهار ساعته در ماه اگوست به سوالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ۴۰۰۰ یا «پرونده بِیزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

نتانیاهو در پرونده موسوم به  ۴۰۰۰ متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

زمستان سال ۹۷ مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیرحیفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، الوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه‌ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سو استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.

همچنین نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که مبلغی حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه داران دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود؛ در مقابل روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت نیز توسط دولت تحت فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به ۳۰۰۰ شهره است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیردریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان "کنیست" (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی اسرائیل بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است

به گزارش قدس آنلاین، بن گویر در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: نتانیاهو قول داده است که اسرائیل وارد رفح خواهد شد. وی همچنین متعهد شده است که جنگ پایان نخواهد یافت.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین افزود: نتانیاهو قول داده است که در هیچ توافق بدی درباره تبادل اسرا شرکت نخواهیم کرد.

این در حالی است که «گادی ایزنکوت» ژنرال صهیونیست و عضو کابینه جنگی این رژیم در واکنش به تلاش های بن گویر و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از توافق درباره تبادل اسرا و توقف جنگ علیه نوار غزه، گفت: من فقط در کابینه ای عضو خواهم بود که تصمیماتش را بر اساس منافع اسرائیل بگیرد نه منافع سیاسی [برخی از افراد و جریانات].

ایزنکوت افزود: دو تن از اعضای کابینه امنیتی و سیاسی، اخیرا با بهره گیری از تهدید سیاسی، اقدام به باج گیری می نمایند.

در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد بن گویر و اسموتریچ تهدید کرده اند در صورت عدم حمله ارتش این رژیم به رفح، کابینه نتانیاهو را سرنگون خواهند کرد. در مقابل، ایزنکوت تهدید کرده است به دلیل تهدیدات این دو وزیر افراطی، کابینه را ترک خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز که با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسیران صهیونیست برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است، در سخنانی از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده ای نزدیک خبر داد.

ساعاتی پیش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با خانواده های اسرای صهیونیست، گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد.

نتانیاهو ادعا کرد: ایده پایان دادن به جنگ بدون از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح مد نظر نیست. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است اما به آن دست نخواهد یافت.

نخست وزیر رژیم اشغالگر افزود: احتمال یک معامله محدود برای تبادل اسرا وجود دارد و ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را نمی‌پذیریم.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از کابینه جنگ این رژیم، تأکید کرد که این رژیم اکنون گروگان دیوانگان شده است.

لاپید امروز سه‌شنبه پس از دیدار بن گویر با نتانیاهو به شدت از عملکرد کابینه انتقاد کرد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به گروگان دیوانگان بی‌مسوول تبدیل شده است.

لاپید افزود: بن گویر به تمام جهانیان و منطقه می‌گوید که نتانیاهو ضعیف است حال آنکه با او کار می‌کند، غیر عقلانی است که بن گویر تاکنون اخراج نشده است.

 پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد