Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@08:41:38 GMT

سفیر روسیه: مبادلات بانکی با ایران افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۷۴۱

سفیر روسیه: مبادلات بانکی با ایران افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ سفیر روسیه در ایران گفت: براساس نشست معاونان بانک‌های ملی ایران و روسیه، در هفته جاری در روسیه سطح همکاری و مبادلات بانکی بین دو کشور در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

لوان جاگاریان در همایش گرامیداشت روز دریای خزر در شهر ساحلی بابلسر در مازندران افزود: افزایش مبادلات بانکی بین دو کشور ایران و روسیه، سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار امیدواری کرد تا با گسترش مبادلات بانکی بین ایران و روسیه هر چه بیشتر دو کشور از مبادلات تجاری با دلار فاصله بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بین ایران و روسیه به دلیل اراده سیاسی دو کشور از سطح بالایی برخوردار است و این سطح همکاری ها به استان های ایران و روسیه به خصوص استان های حاشیه دریای خزر کشانده است.

در ادامه سفیر روسیه در ایران اظهار داشت: بر این اساس روابط بین استان مازندران و ولگوگراد در سطح خوبی قرار دارد و در سال گذشته استاندار ولگوگراد از این خطه شمال ایران بازدید داشتند و این روابط خوب در سطح استانی بین آستاراخان، داغستان و مازندران نیز وجود دارد.

جاگاریان اضافه کرد: بزودی هیات تجاری جدیدی از روسیه از استان های شمالی ایران بازدید می کند و امیدوارم تا  ورود این هیات تجاری بتواند باعث گسترش مبادلات تجاری بین استان های ایران و روسیه شود.

وی دیدار معاون اول رئیس جمهوری با نخست وزیر روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در ترکمن باشی در هفته جاری و نشست های مکرر روسای جمهوری دو کشور را در راستای اراده سیاسی ایران وروسیه برای گسترش همکاری ها دانست.

همایش روز گرامیداشت دریای خزر صبح امروز با حضور سفرای کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه و قزاقستان و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور، استاندارمازندران و کارشناسان و خزر شناسان بین المللی و داخلی در شهر ساحلی بابلسر برگزار شد.

در کنوانسیون ۲۰۰۶ پنج کشور حاشیه دریای خزر ۲۱ مردادماه را سالروز گرامیداشت خزر اعلام کردند و همساله در این روز همایش هایی پیرامون بررسی مسائل زیست محیطی و رژیم حقوقی  کشورهای حاشیه خزر برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران و روسیه دریای خزر روسیه لوان جاگاریان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل

سفیر ایران از آزادی پنج صیاد ایرانی بازداشت شده در کشور «سیشل» و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران افزود: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره‌ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب‌های اقیانوس هند جای گرفته‌است. سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است.

این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند.

این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند. سیشل با ۱۰۰٬۰۹۲ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد./ ویکیپدیا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد