Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقامات افغان تاکنون در هیچکدام از ادوار مذاکرات دوحه حضور نداشتند و براساس گزارش‌ها کابل از توافق یکجانبه آمریکا با طالبان نگران است، ریاست جمهوری افغانستان خواستار دریافت جزئیات گفت‌وگوهای اخیر شد. ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دور هشتم مذاکرات طالبان و آمریکا چندی پیش بدون اعلام توافق بین دو طرف پایان یافت و دولت افغانستان که در این روند حضور ندارد ظاهراً از توافق آمریکا با طالبان نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این باره اظهار داشت که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تاکنون دولت را در جریان گفت‌وگوهای دور هشتم قرار نداده است.

صدیقی به «رادیو آزادی» گفت که دولت انتظار دارد خلیلزاد هر چه زودتر جزئیات گفت‌وگوها را با آن‌ها در میان بگذارد.

وی در ادامه نیز گزارش‌ها درباره اشتراک‌ جزئیات متن توافق احتمالی طالبان و آمریکا با دولت را نیز رد کرد.

دور هشتم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان دوشنبه هفته گذشته در حالی پشت درهای بسته پایان یافت که برخلاف انتظارات دو طرف از اعلام هیچگونه توافقی خبر ندارند با این حال دولت افغانستان بارها نگرانی‌اش را از در حاشیه قرار گرفتن در روند گفت‌وگوها ابراز کرده است.

براساس گزارش‌ها توافق آمریکا و طالبان احتمالاً آتش‌بس طالبان با دولت را در بر نمی‌گیرد که این موضوع منجر به نگرانی‌ها نسبت به ادامه حملات طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی شده است.

اشرف غنی: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن پس از توافق صلح با طالبان پابرجا باقی خواهد ماندیادداشت| چرا رسیدن به توافق صلح میان آمریکا و طالبان دور از انتظار است؟دولت افغانستان پیش از خروج نیروهای آمریکایی به دنبال گرفتن تضمین است

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در گردهمایی که به مناسبت عید قربان برگزار شده بود با اشاره به چنین توافقی گفت که مردم کشورش آینده خود را مشخص خواهند کرد، نه خارجی‌ها.

وی با تاکید بر نپذیرفتن خواست خارجی‌ها در روند صلح افغانستان تاکید کرد که دیگر کشورها از جمله کشورهای «دوست و یا همسایه» نمی‌توانند درباره سرنوشت مردم افغانستان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد