Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@18:23:50 GMT

هوای تهران امروز «پاک» است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۵۹۲۲

هوای تهران امروز «پاک» است

به گزارش وانانیوز، 

 حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (پنجشنبه، ۲۴ مرداد) بوده که با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی و وزش باد در برخی ساعات شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها مهیا خواهد شد. همچنین در طول روز، بین ساعات ۲ الی ۶ بعدازظهر بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد که نسبت به روز پیشین از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی به تدریج با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر پنجشنبه، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده که در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهد بود، هرچند این شرایط پابرجا نبوده و افزایش حجم ترافیک در شبانگاه پنجشنبه سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه رفته رفته تا نخستین ساعات روز جمعه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد، گفت: با این وجود با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، انتظار می‌رود شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در صبحگاه برقرار باشد. همچنین احتمال می‌رود همراه با افزایش تابش نور خورشید و دما و در دسترس بودن سایر عوامل، شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم شده و افزایش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز پنحشنبه مشاهده شود که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت. از این رو، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز پایانی هفته، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق پایتخت در برخی اوقات در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.

مدیرمدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ و هوا در شرایط سالم بود، اظهار کرد: این شاخص هم‌اکنون ۵۰ و هوا در شرایط پاک قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: هوای پاک کیفیت هوای تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در تهران قابل قبول است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد