Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن کامکار داور و دبیر افتخاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه و تقویت بیشتر موسیقی در استان کردستان نیازمند همت بیشتر مسئولان و همچنین فعالان این عرصه است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور فراوان دف نوازان زبده در این جشنواره، گفت: این سومین حضور من در ابن جشنواره است و ارزیابی من از شروع این مسابقات بسیار خوب است و خوشحالم که امروز جشنواره دف نوای رحمت به یک اعتبار برای کردستان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه بسیار بالای دف نوازی در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت:  استان کردستان در تک نوازی و خصوصا در گروه نوازی حرف های زیادی برای گفتن دارد و تا کنون بسیار قوی عمل کرده است. 

دبیر افتخاری جشنواره دف نوای رحمت افزود: ما کارهای شرکت کننده در این مسابقه را برای اولین بار گوش می دهیم و داوری این مسابقه ها بدون پیش داوری است‌. 

 کامکار با اذعان به این که متاسفانه در بعضی از شرایط استفاده ای ناصحیح از دف نیز وجود دارد، افزود: اما استفاده های مفید از آن بسیار بیشتر است و استفاده های نا صحیح اصلا به چشم نمی آید.

وی همچنین  از موفقیت استان های دیگر در زمینه دف نوازی ابراز خشنودی کرد و گفت: اکثر استان ها در زمینه دف موفق عمل کرده اند و در این میان بعد از استان کردستان اصفهانی ها در این زمینه موفق تر عمل کرده اند. 
  
کامکار در خصوص جایگاه کنونی موسیقی در  استان کردستان، بیان کرد:  حدود ۶۰ سال پیش هیچ نوازنده ای در کردستان برای تشکیل یک گروه ارکست وجود نداشت اما اکنون وضعیت کاملا عوض شده و نوزندگان موفق زیادی در استان حضور دارند.  

وی ادامه داد: با حمایت متولیان و مسئولان از عرصه موسیقی قطعا بیش از ۲۰ گروه مثل گروه شیدا و عرب آغاز به کار خواهند کرد. 

وی گفت: زمانی تنها دف نواز ایران من بودم اما اکنون هزاران نفر در این زمینه فعالیت می کنند پس می توان در این عرصه موسیقی بیشتر پیشرفت کرد و انتظار می رود که این روند رو به رشد به صورت جدی ادامه پیدا کند.

کد خبر 4692488

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت بیژن کامکار حوزه هنری کردستان روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بر اجرای کامل این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رییسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رییسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است