Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  روز پنج‌شنبه، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی به آیین پایانی این جشنواره آمده است: بوستان سرسبز کتاب، آن هنگام که نسیم جانفزای معارف اهل­ بیت(ع) در آن می­ پیچد و جلوه­ای از ظرایف سیره و سنّت آن عزیزان خدا  را متبلور می ­سازد، برکتی صدچندان می ­یابد، بدان گونه که عطر آسمانی آن از جسم و جان خوانندگان استشمام و در رفتار عملی آنان متجلّی می­ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره­ های مروج کتابخوانی، فرصتی ارزشمند برای پیوند عموم مردم با «یار مهربان» اندیشه ­های بشری است و زمانی که با آموزه­ های اصیل مذهبی آمیخته شوند، شکوه صدچندان می­ یابند.

در بخش دیگر پیام آورده شده است: «جشنواره کتابخوانی رضوی» که مفتخر و معطّر به نام و یاد نورانی هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت حضرت علی­ بن­ موسی ­الرضا(علیه آلاف التحیه و الثناء)، خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و فرزند برومندشان حضرت جواد(علیه ­السلام) است، در قلوب ارادتمندان و عاشقان اهل­بیت(ع) در سراسر ایران اسلامی جایگاهی ویژه یافته است.

این پیام می افزاید: پشتوانه پرافتخار شرکت عاشقان آن امام همام به­ ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در ادوار مختلف این جشنواره به ویژه نهمین دوره با مشارکت بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر، بیانگر اوج ارادت و میهمان نوازی شایسته ایرانیان از اهل­ بیت پیامبر(ص) است و نشان از اشاعه سیره فرهنگی و علمی ایشان دارد. نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تجلّی امید به آینده روشن و کتاب­خوان ایران بصیر و ولایت­مدار است.

در بخش پایانی آمده است:‌ یکایک دست­ اندرکاران برگزاری این جشنواره، بالاخص کتابداران عزیز در اقصی نقاط کشور، شایستگی آن را داشته­ اند که در شهر و دیار خویش به افتخار خدمتگزاری حضرت ثامن ­الحجج(ع) نائل شوند و در دایره بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گیرند. به همه شما عزیزانم در نهاد کتابخانه­ های عمومی کشور خدا قوت می­ گویم و ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، که آغاز آن مظهر عبودیت و شکوفایی ایمان و خاتمه آن ثمره نبوت و اکمال دین است، برایتان در این مسیر نورانی، عزّت و سربلندی آرزومندم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • پیام فرمانده ارتش؛ پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد