Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار قضائی ایرنا افزود: میزان شرکت کننده در هر کانون متفاوت است و ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت در هر کانون، طبق تبصره یک قانون اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶، براساس تصمیم کمیته ای متشکل از رئیس کل دادگستری استان، رئیس دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای استان است.

وی ادامه داد: اکثریت کمیته تعیین ظرفیت با قوه قضائیه است و کانون وکلا یک سوم در انتخاب ظرفیت سهم دارد بنابراین اینکه گفته می شود کانون وکلا انحصار در ظرفیت آزمون وکالت ایجاد کرده است، کاملا تهمت و با هدف تخریب کانون های وکلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در پاسخ به این سوال که آیا می توان ظرفیت در آزمون وکالت را حذف و به  جای آن حدنصاب علمی را ملاک پذیرش در آزمون قرار داد، گفت: خیر، زیرا در قانون ظرفیت پذیرش و کیفیت آن تصریح شده است.

وی ادامه داد: وکیل در تحقق عدالت و دادرسی عادلانه نقش محوری و کلیدی دارد و فقط نمره نمی‌تواند ملاک پذیرش در آزمون وکالت قرار گیرد بلکه باید به فکر آموزش کارآموزان بود همچنین از سویی دیگر، بیکاری وکیل دادگستری می تواند فساد آور باشد.

رئیس کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: اگر اکنون حد نصاب علمی جایگزین ظرفیت شود، میزان پذیرش کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در کمپین حذف ظرفیت از آزمون وکالت، گفته می‌شود که ملاک ۶۰ درصد از نمره بالاترین فرد قبولی باشد که اگر هر داوطلبی ۷۰ درصد از آن را کسب کند بتواند کارآموز وکالت شود. این روش بدین معنا  است که هر داوطلب اگر از ۲۰ نمره بتواند نمره ۵ کسب کند، کارآموز وکالت می شود و این روش به هیچ عنوان منطقی نیست.

محاکم تخصصی پیش شرط رتبه بندی وکلا است

وی درباره تخصصی شدن و رتبه بندی وکلا گفت: این اقدام مورد نیاز است ولی در کشورهایی اجرا است که محاکم آن‌ها  تخصصی است همچنین وضعیت اشتغال آنها متعارف است اما در ایران به دلیل بیکاری گسترده و نبود محاکم تخصصی شرایط برای درجه بندی وکلا  فراهم نیست.

وی افزود: در طرح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی  رتبه بندی وکلا دیده شده است اما پیش از آن نیاز به فرهنگ سازی و تخصصی شدن در محاکم وجود دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال

فراخوان مسابقه عکاسی عکس سال فروردین ۱۴۰۳ از سوی معاونت فرهنگی کانون ویژه مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری منتشر شد.

در این راستا رهبر جعفری مربی فرهنگی کانون استان قزوین به عنوان برگزیده معرفی شد.

در این مسابقه هنری از مربیان و کارکنان کانون خواسته شده بود تا از گالری عکس‌های گوشی خود یک عکس را به عنوان عکس سالِ کانون انتخاب و با یک تیتر و توضیح مناسب در پیام‌رسان بله به معاونت فرهنگ کانون ارسال کنند.

اعضای داوری از میان ۲۸۸ عکس رسیده به دبیرخانه این رویداد، در مرحله اول ۴۰ اثر را به عنوانِ عکس برتر و در مرحله دوم سه اثر را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

«نگاه خلاق عکاس به موضوع»، «هماهنگی عکس با موضوع»، «انتخاب عنوان جذاب و هماهنگ با موضوع» و «هماهنگی عنوان با عکس» از شاخص‌های انتخاب عکس بود که در انتشار فراخوان مسابقه عکاسی مدنظر قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف