Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@07:02:07 GMT

خبرنگاران دغدغه مند نباید در بند باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۷۶۳۷

خبرنگاران دغدغه مند نباید در بند باشند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مصطفی کواکبیان رئیس خانه مطبوعات کشور در اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر در نمک آبرود استان مازندران ضمن بیان اینکه خانه مطبوعات کشور 5 هزار 100 نفر عضو دارد که 730 نفر آن از استان های شمالی هستند اظهار کرد: برخی مدیران روزنامه را جزو هزینه های غیر ضروری تلقی میکنند و اصرار به حذف نشریات مکتوب دارند اما محتویات نشریات برگرفته از مطالبات مردم است و ماندگاری دارد و میتواند به عنوان سند نگه داری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کواکبیان با اشاره بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در بین تمامی  نشریات تصریح کرد: در راستای برون سپاری وظایف، 16 وظیفه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه های مطبوعات واگذار شده است که یکی از این وظایف نظارت بر نحوه توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات است.

رئیس خانه مطبوعات کشور ادامه داد: 70 درصد آگهی های دولتی مربوط به نشریات محلی و 30 درصد آن به نشریات سراسری تعلق دارد.

اهالی رسانه بایستی از سیاست های منطقی و فرهنگی دولت حمایت کنند و کسانی باید منزوی شوند که نمیخواهند از نگاه کلان کشوری و قانونمداری حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اظهار کرد: خبرنگارانی که با رانت خواری و ویژه خواری با ارائه مستندات مبارزه میکند دغدغه مند هستند و نباید در بند گرفتار باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مازندران رانت خواری رسانه مطبوعات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟