Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:45:33 GMT

سلامت و درمان مردم را در استان قزوین سیاسی نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۸۲۸۲

سلامت و درمان مردم را در استان قزوین سیاسی نکنیم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهرام، به مناسبت روز خبرنگار ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه از تلاش خبرنگاران در انتشار اخبار حوزه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

مهرام در این نشست صمیمی که در محل سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با اشاره به برخی کارهای مهم انجام شده در حوزه درمان اظهارداشت: توجه به سلامت مردم یک وظیفه دینی و اخلاقی و اداری است که تلاش کرده ایم با همه توان خود در این راه گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: برخی از کارها که کلید آن را زده ایم شاید به زمان مدیریت ما نرسد اما برای مردم اهمیت دارد و به امید دعای مردم و حل مشکلات آینده کارهای بزرگی را آغاز کرده ایم که می تواند نیازهای ۵۰ سال استان را پاسخگو باشد.

دستگاههای رادیو تراپی در حال تهیه است
 
مهرام بیان کرد: مرکز رادیو تراپی در شرایط سختی کلید خورد و از پیشرفت خوبی برخوردار شده و یک دستگاه پیشرفته خریداری شده که «های انرژی» و از تجهیزات مدرن است که در گمرک در حال طی کردن مراحل ترخیص هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: برای خرید این دستگاه رادیو تراپی بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای اجرای کار تا همین وضعیت بسیار سختی کشیده ایم و به اندازه ساخت یک بیمارستان از ما انرژی گرفته است.

 وی اضافه کرد: در خصوص بیمارستان سجادیه متاسفانه شبهه ایجاد کردند و آنقدر مسائل سیاسی شد که سرمایه گذاران هم منصرف شدند و قرار شد مکان دیگری برای این کار اختصاص داده شود و کسانی که کار را تعطیل کردند باید خودشان پاسخگو باشند.

دنبال حاشیه در استان نیستیم/ سلامت مردم از همه چیز مهمتر است

مهرام که این روزها در کنار محدودیت های اعتباری و تامین نیازهای بیمارستانها و جوابگویی به بیماران با چالش های جدی روبروست و به خاطر انتشار و تایید خبر کودک آزاری نیز همچنان تحت فشار است از سیاسی شدن بیش از حد استان گلایه مند است و آن را مانع خدمت رسانی همه جانبه می داند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: خدای خود را شاهد می گیرم که تاکنون سیاسی رفتار نکرده ام هرچند دیدگاه سیاسی دارم اما وجدانی نیست سلامت مردم را به خاطر مسائل سیاسی به مخاطره بیندازیم و بازیهای سیاسی را در درمان و سلامت مردم مشارکت دهیم.

وی بیان کرد: بیشتر مدیران و معاونان دانشگاه از افرادی هستند که شاید با گرایش سیاسی من هماهنگ نباشند اما چون توانمند هستند از آنها استفاده کرده ام و فشارهای بیرونی را متحمل شده ام و هنوز برای انتصاب ها تحت فشار هستم اما با خدای خود عهد بسته ام چون سلامت مردم شوخی بردار نیست هرگز در سپردن مسئولیت ها نگاه سیاسی را دخالت ندهم و تنها به شایستگی و توانمندی افراد اتکا کنم و 
تا روزی که مسئولیت دارم همین روش را ادامه می دهم تا جایگاه تخصصی درمان زیر سوال نرود.

نگاه بومی و غیر بومی برای سرگرم کردن مردم است 

وی افزود: گاهی اوقات موضوع مدیر بومی و غیر بومی را در فضاهای مجازی و محافل مطرح می کنند در حالی که باید شایستگی مورد توجه باشد و اصولا این نگاه باید اصلاح شود وقتی من بیش از ۱۵ سال است در قزوین هستم و اگر بازنشسته و یا از مسئولیت کنار بروم هم همین شهر را برای زندگی انتخاب می کنم آیا غیر بومی محسوب می شوم؟

مهرام یادآورشد: اگر قرار باشد فقط ویژگی بومی یا غیر بومی بودن برای انتصاب ها مورد توجه قرار گیرد که خیلی از مدیران قزوینی هم باید از استانهاترک مسئولیت کنند و این نگاه از نظر مصالح کشور نیز پسندیده نیست مگر آن که بومی با شایستگی و یا غیر بومی بدون شایستگی را مورد نظر قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: هم مدیر بومی و هم غیر بومی شایسته ارزشمند است و ما نیز در دانشگاه از مدیران بومی توانمند استفاده می کنیم و هیچ مشکلی نداریم اما به نظر می رسد برای سرگرم کردن مردم گاهی این مباحث دغ می شود تا برخی را از ادامه خدمت خسته کنند.

وی گفت: افراد بومی داریم که هیچ هنری نداشته اند و از استان رفته اند و افراد بومی متعددی هم داریم که به دلیل مسائل سیاسی هرگز حاضر نیستند مسئولیت بگیرند لذا از رسانه ها انتظار داریم کمک کنند تا نگاه شایسته سالاری در جامعه حاکم شود و نگذارید استان قزوین با این همه حواشی سیاسی وارد بازی بومی و غیر بومی هم بشود.

مهرام اظهارداشت: هرگز ادعا نمی کنم که اشتباه یا خطا و یا نقصی در کارها نیست اما با همه محدودیت ها و مشکلات با نیت خالصانه و صادقانه تلاش کردیم تا نیروهای متخصص را حفظ کرده و روحیه آنها را برای خدمت به مردم تشویق کنیم اما گاهی با فضاسازی جامعه پزشکی را از خدمت باز می دارند.

وی بیان کرد: در یک مقطع آنچنان از حقوق های نجومی گفتند و پزشکان را در سیبل قرار دادند که این جامعه مورد کم لطفی قرار گرفت و اگر تعداد انگشت شماری از پزشکان فوق تخصص در استان مثلا ۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرند اما ماهانه ۲۰۰ عمل جراحی انجام می دهند را نمی گوییم تا مردم را بدبین کنیم.

مهرام تصریح کرد: برخی مشاغل که کمتر کسی به آن توجه دارد بسیار بیشتر از پزشکان درآمد دارند و شاید بود و نبودشان زیاد مهم نباشد اما درآمدهای سرشاری دارند که کسی به آنها کار ندارد و جبهه گیری علیه متخصصان کشور نگران کننده است و باید این رویکرد اصلاح شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: هنوز معوقات ۱۴ ماه حقوق پزشکان را داریم و برخی از پزشکان متخصص و توانمند را با خواهش و تمنا در استان نگهداشته ایم که اگر به تهران بروند و یا در مطب خصوصی کار کنند ۴ تا ۵ برابر حقوقی که از مال می گیرند درآمد خواهند داشت اما با اتهام زدن به پزشکان و این که آنها فرار مالیاتی دارند انگیزه خدمت رسانی در پزشکان را از این افراد گرفته ایم.

وی گفت: خوشبختانه در استان قزوین با درک بسیار خوب مدیرکل امور مالیاتی استان هیچ مشکلی در پرداخت مالیات نداریم اما گاهی برخی مسائل در رسانه ها علیه پزشکان منتشر می شود که نگران کننده است و اگر نتوانیم پزشکان متخصص را در استان حفظ کنیم مطمئن باشید مردم کم درآمد متضرر خواهند شد.       

مهرام اظهارداشت: اگر شخصیت و جایگاه پزشکان متعهد و پرتلاش در رسانه ملی و سایر رسانه ها تخریب شود و پزشکان براحتی از سیسنتم دولتی خارج شوند آینده نگران کننده ای برای تامین نیازهای درمانی تخصصی بویژه برای قشر کم درآمد پیش بینی می کنیم.  

آماده خرید بیمارستان رحیمیان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص تعطیل شدن بیمارستان رحیمیان هم تصریح کرد: با توجه به این که متولیان این بینارستان خیریه اعلام کرده اند با تعرفه دولتی و خیریه حاضر به ارائه خدمت نیستند و این بیمارستان را تعطیل کرده اند در جلسات متعدد موضوع را بررسی کردیم و راهکارهای مختلفی ارائه شد.

وی افزود: صاحبان بیمارستان خیریه رحیمیان اعلام کردند در صورتی که بدهی ۲۳ میلیارد تومانی این مرکزپرداخت شود آماده واگذاری آن به دولت هستند و یک شرط هم تعیین کردند که همه کادر درمانی را استخدام کنیم.  

مهرام اظهارداشت: با همه بندها برای پرداخت بدهی بیمارسنتان و خرید آن موافقت کردیم و شرایط را مهیا کرده ایم که این کار صورت گیرد اما موضوع استخدام کادر درمانی خارج از ضوابط و اختیارات قانونی رئیس دانشگاه است و مسیر آن جور دیگری است.

وی اضافه کرد: برای جذب کادر درمانی نیازمند دریافت مجوز استخدام و طی مراحل گزینش هستیم و ما هیچ اختیاری نداریم و نمی توانیم تعهدی بسپاریم و از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم با اشراف کامل بر موضوع به درخواست ها توجه کنند و اگر بخواهیم قوانین و مقررات را نادیده بگیریم همه باید پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: بجز استخدام کادر پزشکی و درمانی بیمارستان خیریه رحیمیان برای اجرای سایر بندهای توافق نامه آمادگی داریم و ما نیز مصم هستیم مشکل درمانی شهر الوند حل شود.

مهرام از همراهی رسانه های مکتوب و نشریات محلی و نمایندگی روزنامه های استانی و سراسری، خبرگزاری ها، صدا و سیما، پایگاههای خبری که در انعکاس اخبار حوزه درمان و سلامت تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم از نمایندگان رسانه های گروهی تجلیل شد.
   
  

کد خبر 4693500

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین خدمات درمانی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ارائه خدمات درمانی ۲۴۰ نفر داوطلب خانم و آقا در نذر خدمت با هلال‌احمر و قرارگاه جهادی الکفیل همکاری بی‌منت دارند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه شش هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را
بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دوازدهم اردیبهشت پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند، گفت: در این طرح نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 750505

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • شرایط سخت رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ تعهد محضری و ضمانت می گیریم
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان