Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:47:39 GMT

برترین قدرت‌های نظامی جهان+جایگاه ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۸۳۹۶

برترین قدرت‌های نظامی جهان+جایگاه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «گلوبال فایر پاور» با بررسی ۵۵ فاکتور، فهرست جدیدی از قدرتمندترین کشور‌های جهان از لحاظ نظامی در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد.

گلوبال پاور ۱۳۷ کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان را از نظر منابع، بودجه نظامی، معاملات تسلیحاتی، نهاد‌های نظامی و شمار نیرو‌های انسانی زیر نظر دارد و براساس ۵۵ شاخص به ارزیابی توان نظامی کشور‌های جهان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیار این ارزیابی‌ها گزارش‌های رسمی است.

براساس گزارش اخیر این موسسه، توان نظامی روسیه و چین درحال نزدیک شدن به توان نظامی آمریکا است که اکنون در جایگاه نخست قرار دارد.

پس از چین که در جایگاه سوم قرار دارد به ترتیب کشور‌های هند، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، ترکیه و آلمان قرار دارند.

آنچه در این گزارش جالب توجه به نظر می‌رسد قرار گرفتن نام ایران در ردیف چهاردهم پس از ایتالیا و مصر و برزیل البته با فاصله‌ای اندک است.

نکته قابل توجه دیگر قرار گرفتن اسرائیل در جایگاه هفدهم پس از پاکستان و اندونزی با فاصله بسیاری از ایران است. این درحالی است که اسرائیل یکی از بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات است.

عربستان سعودی در این جدول در جایگاه ۲۵ قرار دارد که فاصله بسیاری از ایران دارد.

سوریه نیز در جایگاه ۵۰ قرار دارد و در مقایسه با بسیاری از کشور‌های با ثبات جایگاه بهتری دارد. لبنان در جایگاه ۱۱۸ است.

لیبریا و بوتان در انتهای این جدول قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا تسلیحات نظامی خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد

اعلام جدید ترین رنکینگ تکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی حکایت از صعود ناهید کیانی به رده دوم جدول وزن ۵۷ کیلوگرم دارد.

به گزارش مشرق، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو همانند ماه‌های گذشته رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه «مه» رامنتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین المللی موجب صعود تکواندوکاران کشورمان شد و در میان المپین ها، ناهید کیانی با یک پله صعود جای «جید جونز» قهرمان پرآوازه جهان را در رده دوم گرفت.
در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه آقایان، مهدی حاجی موسائی با جمع امتیازات ۳۲۵.۵۲ امتیاز و بدون تغییر در رده ششم رده بندی ایستاد. در همین وزن ابوالفضل زندی با کسب ۲۱۵.۳۷ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه سیزدهم جهان قرار گرفت. متین رضایی در وزن ۶۸- کیلوگرم، با ۲۰۰.۴۰ امتیاز و یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه ۴۸ جهان قرار دارد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری مرد المپیکی ایران با ۲۴۸.۷۵ امتیازو بدون تغییر در رده نهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۳۱.۲۵ امتیاز و یک پله صعود در رده بیست و یکم جای دارد. آرین سلیمی دیگر المپین ایران با ۱۷۵.۵۶ امتیاز و بدون تغییر در رده بیست و یکم وزن ۸۰+ کیلوگرم، جای دارد.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده دختر المپین ایران با ۲۳۱.۷۵ امتیازدر رده نهم ایستاده است. سوگند شیری قهرمان جهان با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و دوم قرار دارد؛ غزل سلطانی با کسب ۱۰۱.۴۷ امتیازدر جایگاه ۴۷ قرار گرفت. سعیده نصیری هم با ۵ پله صعود و کسب ۸۴.۶۲ امتیاز در رده ۶۲ قرار دارد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با کسب طلای تورنمنت آزاد صربستان و ارتقای امتیازاتش به ۴۲۶.۴۳ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت. در وزن ۶۷- کیلوگرم ساغر مرادی با کسب ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۴۶ ایستاد؛ سیده نرگس میرنوراللهی با ۹۳.۸۴ امتیاز در رده ۴۷ و ملیکا میرحسینی با کسب ۹۳.۰۹ یک رده بالاتر از میرنوراللهی در این وزن قرار گرفته است. در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۱ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • ایران قدرت فرماندهی خود را در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشت
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی