Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:35:23 GMT

مداح سرشناس درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۷۹۳۶۹

مداح سرشناس درگذشت +عکس

رکنا: علی بهرامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: ملا حسین شوشتری یکی از مداحان و پیشکسوتان موسیقی در این شهرستان بود که با هوش و ذکاوتی که داشت در محضر استاد خویش سید محمدعلی ذاکر شوشتری به فراگیری مداحی و نوحه سرایی و موسیقی ملی و محلی شوشتری پرداخت.

او بیان داشت: ملاحسین، تحصیلات آکادمیک را ادامه داد و به تدریس نابینایان مدارس استثنایی مشغول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی تصریح کرد: این پیشکسوت موسیقی ملی و محلی شوشتری با گوش دادن به برنامه‌های رادیو بر موسیقی ملی تسلط کافی پیدا کرد که حاصل اندوخته‌های وی در کتاب نوحه خوانی در ایران و نوحه خوانی شوشتر نوشته متین رضوانی پور پژوهشگر موسیقی مذهبی کشور، کتاب موسیقی شوشتر نوشته مهشید نقاشپور و هویت موسیقی شوشتر نوشته کاظم پوره منتشر شده است.

به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، از ملا حسین آثار صوتی و تصویری زیادی در زمینه تعزیه، روضه خوانی و نوحه خوانی و اجرای موسیقی با اساتیدی از جمله؛ احمدعلی کامرانفر، سید بهاالدین قائمی به جای مانده که هر کدام را می‌توان از آثار فاخر گنجینه فرهنگی شوشتر دانست.

"ملا حسین انصاری شوشتری" در سال ۱۳۰۶ در محله دربند شوشتر متولد شد. پدر وی خیاطی زبر دست و مادرش نیز از اطبا قدیم شوشتر بود که به دلیل تسلط مادر به جراحی در بین اهالی شوشتر به ملاحسین جراح نیز معروف بود.

ملا حسین از هوش و ذکاوتی بالا برخوردار بود، وی در سن هفت سالگی تحصیلات مکتب را شروع کرد و در سن ۹سالگی به دلیل ابتلا به آبله بینایی خود را از دست داد.

استاد ملاحسین روز گذشته (چهارشنبه) به علت کهولت سن و پس از سپری کردن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پیکر این مرحوم، امروز پنجشنبه در بهشت آباد اهواز قطعه طلاب تشییع و به خاک سپرده شد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: درگذشت مداح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.

کد خبر 847321 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان