Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه ترکیه با انتقاد از آمریکا درباره توافق ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، تاکید که هنوز میان واشنگتن و آنکارا موضوعات بسیاری وجود دارد که نیازمند بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از مقامات آمریکایی در جریان توافق بر سر منطقه امن در سوریه، افزود که هنوز موضوعات بسیاری زیادی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر خارجه ترکیه، تاکتیک اتلاف وقت توسط آمریکا، درباره منبج به کار گرفته شد و آن‌ها به وعده‌های‌شان عمل نکردند و در حال حاضر نیز همین روش اتلاف وقت را از جانب آمریکایی‌ها شاهد هستیم.

چاووش اغلو که در نشست خبری مشترک با همتای تونسی خود حضور داشت، همچنین افزود که آمریکا نمی‌تواند مانع ترکیه در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه شود و ترکیه با توجه به تهدیدات تروریستی، اهداف مورد نظر خود در شمال سوریه را به پیش خواهد برد.

پیش از این در نیمه مردادماه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده بود که در پایان مذاکرات نمایندگان این کشور با هیئت آمریکایی برای ایجاد «منطقه امن»، در شمال سوریه، دو طرف به توافق‌هایی رسیده‌اند، اما حال وزیرخارجه ترکیه تاکید دارد که جزئیات این توافق همچنان نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد.

ترکیه، نیروهای کرد فعال در شمال سوریه را به دلیل ارتباط نزدیک با پ‌ک‌ک گروهی تروریستی به شمار می‌آورد و خواستار عدم حمایت آمریکا از آن‌هاست.

ترکیه همچنین پیش از این تهدید به حملات یک‌جانبه در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه کرده بود، هرچند واشنگتن مخالفت خود را با این اقدام ارتش ترکیه اعلام کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترکیه آمریکا سوریه غضنفر رکن آبادی فاجعه منا شیخ زکزاکی حسن عباسی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین محمد علی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۷۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه