Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@21:35:38 GMT

در دیدار پامپئو و سعد حریری چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۶۱۹

در دیدار پامپئو و سعد حریری چه گذشت؟

ساعت 24-نخست‌وزیر لبنان که سه‌شنبه وارد واشنگتن شد با وزیر خارجه آمریکا دیدار و با وی درباره ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و بیروت گفت‌وگو کرد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سعد حریری، نخست وزیر لبنان شامگاه پنجشنبه با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مقر وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، پامپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حریری اظهار کرد که آمریکا به حمایت از نهادهای قانونی معتبر لبنان ادامه می دهد؛ چراکه این نهادها مایه ثبات در این کشور هستند.

وی در ادامه مدعی شد: نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران، یعنی حزب‌الله، لبنان را تهدید می‌کنند!

پامپئو در ادامه از حریری برای پناه دادن به حدود یک میلیون آواره‌ای سوری تشکر و قدردانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از آمادگی کشورش برای میانجیگری میان تل‌آویو و بیروت برای ترسیم مرزهای دریایی میان آنها خبر داد و گفت که حل و فصل این مسائل برای لبنان و منطقه مفید خواهد بود.

در مقابل سعد حریری نیز ضمن تأکید بر مشارکت و تعهد کشورش بر ادامه عملیات مقابله با تروریسم، از واشنگتن به دلیل تداوم حمایت از نیروهای مسلح و امنیتی لبنان تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر پایبندی بیروت به ادامه روند مذاکرات دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی لبنان تأکید کرد و آن را یک عملیات "حیات‌بخش" توصیف کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد