Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ستاد احیای قنوات در کشور تشکیل شود گفت: قنات‌های بسیاری از روستاها در استان خشک شده که خشک شدن بسیاری از این قنات‌ها نیز مربوط به سوءمدیریتی بوده است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی  شامگاه پنج شنبه در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق خراسان جنوبی  که با حضور وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت:باید ستاد احیای قنوات در کشور تشکیل شود و وقتی مصرف چاه‌های کشاورزی هوشمند شده 200 میلیون مترمکعب کاهش دادیم و همین نیز اقتصاد مردم تحت تاثیر قرار دارد اگر فکری نشود این خودش سبب مهاجرت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: بیرجند با فعال شدن تصفیه خانه آب و تصفیه فاضلاب می‌تواند متحول شود.

وی گفت: مردم می‌توانند با تصفیه خانه در بیرجند آب آشامیدنی سالم داشته باشند و تصفیه فاضلاب بیرجند که در حال تکمیل است با یک حرکت جهادی می‌توان آن را هم سروسامان داد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: فاضلاب خوسف با مشکل مواجه بوده و با توجه به اینکه خوسف در زمین سختی قرار دارد که چاه جذبی نمی‌تواند داشته باشد.

عبادی تصریح کرد: انتقال آب از دشت مختاران و گیو  شهرستان خوسف به سمت شهرستان بیرجند در دستور کار قرار می‌گیرد و روستاهای متعددی از خوسف به بیرجند در مسیر آب قرار دارند که باید برای مشکل آب آن‌ها نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: قنات‌های بسیاری از روستاها در استان خشک شده که خشک شدن بسیاری از این قنات‌ها نیز مربوط به سوءمدیریتی بوده که سیستم اداری چند دهه اخیر به دلیل مجوز دادن به چاه‌های فراوان داده شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمده مزارع روستاییان که کشاورزان واقعی و صاحبان حق واقعی هستند خشک شده و با کمبود آب مواجه هستند.

وزیر نیرو: 1360 پروژه آب و برق در خراسان جنوبی در دست اجرا استاجرای بزرگترین پروژه صنعت آب و برق خراسان جنوبی از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکوافتتاح 165 پروژه صنعت برق خراسان جنوبی سبب پایداری شبکه برق می‌شود

فریاد العطش در روستاهای خراسان جنوبی

رئیس  مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با این اعتبارات قطره چکانی 20 سال زمان می‌برد که مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شود و مردم روستاها فریاد العطش دارند و از کم آبی و تشنگی مردم در روستاها خجالت می‌کشیم.

نظر افضلی در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از مردم در شهرهای نهبندان و سربیشه به دلیل موضوع آب مهاجرت کردند و 18 مجتمع آبرسانی در سربیشه نیازمند 82 میلیارد تومان اعتبار است.

نظرافضلی بیان کرد: با این اعتبارات قطره چکانی 20 سال زمان می‌برد که مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شود و مردم روستاها فریاد العطش دارند و از کم آبی و تشنگی مردم در روستاها خجالت می‌کشیم.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان در آن حضوری فعال و نتیجه بخش داشت، موفق شدیم تا موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن؛ کل اکوسیستم عناب و زرشک توسط فائو رصد می شود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

وی گفت: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشورهای مختلف در غرفه استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قراردادهایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشورهای دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و  افغانستان درخواست انعقاد قرارداد داریم که پیش بینی می کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرارداد نهایی ببندیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تاسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآوردها به استان خواهد آمد.

جعفری افزود: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت تر از دیگر اکسپو ها خواهد بود.

وی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه ها بسیار کلان است نمی توان قبل از نهایی شدن قرارداد ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی