Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:34:18 GMT

آستارا کمترین هدررفت آب را در گیلان دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۰۸۰۲

آستارا کمترین هدررفت آب را در گیلان دارد

علی رضا ملکی نژاد روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیریت سریع اتفاقات آب، فعالیت سامانه اطلاع رسانی ۱۲۲، همکاری مردم و ملاحظه فشار خروجی آب تصفیه خانه با میزان تاب آوری شبکه توزیع از دلایل پایین بودن هدررفت آب در شهر آستاراست.

وی ادامه داد: در این شهر انشعاب غیرمجاز آب مشاهده نمی شود، اما مصارف غیرمجاز مشهود است و مشترکان از مصرف آب شهر برای شستشوی حیاط، ماشین، فرش و آبیاری مزارع خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماشین شوئی ها از آب چاه استفاده می کنند و استفاده آنها از آب شهر برای شستن خودروها غیرمجاز است و اگر موردی مشاهده شود، به سرعت با تذکر لازم نسبت به رفع آن اقدام می کنیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: هزینه تولید هر لیتر آب، ۱۰ هزار ریال و قیمت فروش آن به مشترکان شهری چهار هزار و در روستاها حدود ۱۵ هزار ریال است و با توجه به هزینه بالای تولید آب، باید به مصرف بهینه و معقول عادت کنیم.

ملکی نژاد اظهار کرد: آب آستارا از رودخانه بهارستان و تصفیه خانه ای به همین نام تامین می شود و به لحاظ پایش های مستمر و دوره ای شرکت های آب و فاضلاب شهرستان و گیلان و ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا، سالم و بهداشتی است.

جمعیت شهر آستارا حدود ۵۵ هزار نفر است و شرکت آب و فاضلاب شهری آن ۳۳ هزار مشترک دارد و ۲۶ هزار آن، مشترکان خانگی هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا صرفه جویی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی گفت: در سال جاری نیز نصب و واگذاری ۴ هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۱۶ فقره انشعاب جدید فاضلاب در سال گذشته در این استان به مشترکان واگذار شد، گفت: شرکت آبفای استان مرکزی ۱۹۷ هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد.

کد خبر 6087408

دیگر خبرها

  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد