Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:08:26 GMT

توانمندسازی ۵هزار روستا در برنامه ششم توسعه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۱۶۳۹

توانمندسازی ۵هزار روستا در برنامه ششم توسعه

کاتب با اشاره به تکلیف دولت در توانمندسازی ۵ هزار روستا در قالب برنامه ششم توسعه گفت: برای توسعه اشتغال پایدار در روستاها باید بین همه نهادهای حاکمیتی درون کشور انسجام ملی ایجاد کنیم.

«غلامرضا کاتب» در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: تنها رویکردی که دنبال می کنیم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاها است که می تواند همچنان ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرحی در مجلس، افزود: یک فوریت کلیات این طرح در هشتم مرداد ماه در مجلس تصویب شده است و در کمیسیون تخصصی در حال بررسی است.

 

وی با اشاره به رویکردهای اصلی به اشتغال و توسعه روستا گفت: برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که توانمندسازی 5 هزار روستا توسط دولت انجام شود.

 

کاتب تصریح کرد: بین همه نهادهای حاکمیتی درون کشور از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی، معاونت توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بهزیستی که در روستاها فعالیت های بسیار خوبی دارند، باید یک انسجام ملی ایجاد کنیم.

 

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای همین امر، چرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تزریق می کند این نگاه را و یقینا می توانیم با همین شیوه بحث تولید در روستاها را افزایش داده و اشتغال روستایی را رونق دهیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر روزنامه اردبیل روزنامه ها خراسان جنوبي شبستان یزد استان همدان عید غدیر شیراز معاونت روستایی ریاست جمهوری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد