Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرگفت :  بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

محمد تقی حلی ساز به 1433 بیمار بستری شده در بیمارستان مکه مکرمه اشاره و تصریح کرد: 175 زائر در بخش مردان، 126 نفر در بخش زنان و 993 نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند که تنها 39 نفر آنان هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان های خود بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه موضوع دیگری بود که حلی ساز به آن اشاره و خاطر نشان کرد: تا 25 مرداد بیش از 25هزارو346 مورد خدمات پاراکلینیکی به زائرین ارائه شده که از این تعداد 19 هزار و 670 مورد خدمات آزمایشگاهی، 59 مورد اکو و 1072 مورد رادیولوژِی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان  گفت : تا روز25 مرداد ،  112هزار و283 ویزیت توسط پزشکان درمطب های مجموعه ها و درمانگاهها انجام شده که از این میان  106هزار و 717 مورد خدمات پرستاری درمدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب ، قند خون و فشارخون ، گچ گیری ، تزریقات ، پانسمان ، سرم تراپی و بخیه  به حجاج ایرانی ارائه شده است .                               

حلی ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد : 33هزار و  179 پاسخگویی به حجاج ایرانی  در بخش داروخانه‌ مکه و درمانگاهها27 هزار و 139 نسخه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های  مددکاری وامداد و انتقال بیش از  5861 مورد ازجمله تقاضای آمبولانس ، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها  و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  گفت : تاکنون 22 زائر ایرانی دربیمارستان های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان های سعودی پزشکان رابط عرب زبان  بین بیمارستان و درمانگاه های ایرانی و بیمارستان های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران نظارت می‌کنند.   

محمدتقی حلی‌ساز ر ئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا 25 مرداد، گفت: تاکنون 30 هزار و 27 زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش های  داخلی، قلب، زنان ، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است وهمچنین پاسخگویی به  22هزار و 179  زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و 27 هزارو 139 نسخه در درمانگاهها ثبت شده است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان طب قند مراکز درمانی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشر‌های مختلف جامعه باید طرح «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر استان زنجان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که هزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در مساجد استان ارائه شده است.

هاشمی گفت: آموزش‌های هلال احمر در شهر‌ها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، افزود: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری است.


هاشمی ادامه داد: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در شهر‌ها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

دیگر خبرها

  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان