Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند که پس از پشتیبانی چین از درخواست اخیر پاکستان از شورای امنیت برای برگزاری جلسه اضطراری درباره اوضاع کشمیر، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز از موافقت این کشور با نشست کشمیر خبر داد.

«دیمیتری پولیانسکی» سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد طی گفت وگو با خبرنگاران افزود که مسکو با برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره تحولات کشمیر مخالفتی ندارد اما این جلسه باید محرمانه بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به تشدید تنش ها میان پاکستان و هند پس از تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات منطقه جامو و کشمیر، بر تنش زدایی میان دو کشور و حل دیپلماتیک مناقشه کشمیر تاکید کرد.

چهارشنبه شب گذشته «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود، درباره وضعیت بحرانی کشمیر گفت وگو کرد.

قرار است امروز نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک برای بررسی اوضاع کشمیر برگزار شود.

دولت هند چهاردهم مردادماه امسال از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بوده است.

پس از تصمیم دولت هند تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

جماران عکسی یادگاری از مقامات شرکت کننده در نشست منتشر کرده است که در آن علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز در آن حضور دارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898962

دیگر خبرها

  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه