Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@19:48:52 GMT

حرکت سریع گریس۱ به سوی آب‌های بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۲۲۰۵

آفتاب‌‌نیوز :

نفتکش گریس ۱ پس از اقدام ماه گذشته نیروهای انگلیسی که با ادعای نقض تحریم‌های تجاری این نفتکش را توقیف کردند، در جبل الطارق نگهداری می‌شود.

در حالی که آمریکا تلاش داشت مانع آزادی این نفتکش شود، اما دادگاه عالی جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات آمریکایی درخواست قانونی مطرح نکرده‌اند و ایران نیز اطمینان داد که این کشتی به سوی یک مقصد تحت تحریم حرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جبل الطارق در اظهاراتی اعلام کرد: در پی اطمینانی که ما از سوی ایران برای رعایت تحریم‌های اروپایی دریافت کردیم، دیگر دلیلی برای ادامه توقیف قانونی نفتکش گریس ۱ وجود ندارد.

این تصمیم مسابقه‌ای را بر سر سرنوشت این کشتی ایجاد کرده است. به گفته جلیل اسلامی، معاون امور دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی ایران، این کشتی اکنون در مسیر خود به سوی یک بندر در دریای مدیترانه قرار دارد.

دولت جبل الطارق در این بیانیه اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا به طور جداگانه درخواست کرد فرآیند حقوقی جدیدی برای توقیف این نفتکش آغاز شود.

فابیان پیکاردو، سروزیر جبل الطارق به شبکه سی ان ان گفت: جبل الطارق همچنان در حال بررسی جداگانه درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این کشتی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت جبل الطارق اعلام کرد ماه میلادی جاری دیدارهای متعددی با نمایندگان دولت ایران درباره سرنوشت این نفتکش داشته و در نهایت ایران موافقت کرده که مقصد نهایی این نفتکش تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا نباشد.

بر این اساس ایران موافقت کرد پرچم این نفتکش را تغییر دهد و این کشتی اکنون با پرچم ایران سفر می‌کند.

طبق اعلام دولت جبل الطارق، چهار خدمه این کشتی شامل ناخدا، افسر اول و دو نفر دیگر آزاد شدند. با این حال جان ویلکینسون، وکیل ناخدای کشتی گفت قصد ندارد به کشتی بازگردد و می‌خواهد به هند برود. اکثر ۲۸ خدمه گریس ۱ در کشتی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفکش جبل الطارق نمایندگان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، درباره این مراسم اظهار کرد: اینکه امروز چنین مراسمی برگزار می‌شود برای ورزشکاران اتفاق بزرگی است و جوایز خودشان را می‌گیرند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه چراغ مجلس امروز فدراسیون کشتی است و درخواست شما از رئیس جمهور چیست، عنوان کرد: ۲ بخش است؛ یک بخش دیدگاه رئیس جمهور است و یک بخش دیگر بدنه دولت و سیاسیون است. آقای رئیس جمهور به خاطر گرفتاری‌هایی که دارد به اندازه خودش به ورزش نگاه دارد، اما کافی نیست.

دبیر ادامه داد: متاسفانه ورزش در دیدگاه سیاسیون ما جای خود را پیدا نکرده و از قدیم به آن ابزاری نگاه می‌شد. به شما قول می‌دهم اگر به ورزش نگاه درستی شود، اثرات پربرکتی در جامعه خواهد داشت. آقای رئیسی همیشه به ما محبت داشته، اما در کل مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند. جایگاه ورزش را باید ببینند چقدر اثرگذار است. رئیس فدراسیون کشتی در مورد تصمیم فدراسیون در رقابت یزدانی و قاسم‌پور و وضعیت کلی تیم برای المپیک، گفت: ما اگر بتوانیم یک طلا بگیریم، کلاه‌مان را روی هوا می‌اندازیم و هنر کرده‌ایم. کار در المپیک سخت است. در مورد یزدانی هم به موقع صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • حرکت تیم کشتی قوچان لاک‌پشتی است
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟