Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان امروز ظهر با حضور در نمازجمعه شهرستان‌های تهران جهت تببین و روشنگری مسائل جهان اسلام حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و امام صادق در تریبون پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های پاکدشت، قرچک و بومهن جهت تبیین و روشنگری در رابطه با مسائل مسلمانان و شیعیان نیجریه و کشمیر حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان بسیج دانشجویی ضمن انتقاد به اشتباه محاسباتی و اولویت بندی نادرست دستگاه‌های مسئول در زمینه‌ی حمایت از مستضعفین در جمهوری اسلامی به تبیین ریشه‌های فشار به جریان‌های اسلامگرا و مسلمانان در نیجریه و کشمیر پرداخته اند و همچنین مهمترین عامل در جریان سازی مسئله‌ی حمایت صریح و همه جانبه از مسلمانان و آزادیخواهان میان دستگاه‌های حاکمیتی و گروه‌های مسئول را توجه توده‌ی مردم خصوصا جریان حزب اللهی کشور به آرمان حمایت از مستضعفین و پایبندی به وظیفه‌ی صدور فرهنگ انسان ساز انقلاب اسلامی عنوان کردند.


متن صحبت‌های های دانشجویان به شرح زیر است:  

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا لازم است سلام گرم بسیجیان روح الله در دانشگاه امام صادق علیه السلام را به مردم شریف شهرستان بومهن قرچک و پاکدشن برسانم و همچنین از امامت جمعه و ستاد نمازجمعه‌ی این شهرستان ها جهت ایجاد فضای گفت و گوی بی‌واسطه‌ی تشکل‌های دانشجویی با مردم حول مسائل انقلاب اسلامی تشکر نمایم.


قطع به یقین انقلاب اسلامی منشأ امید و تحول در بسیاری از حرکت‌های آزادی‌خواهانه در سراسر جهان بوده است و جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال به برکت نگاه بلند امامین انقلاب و به پشتوانه‌ی حمایت مردمی انقلابی و مسلمان همواره حامی مستضعفین در سراسر جهان بوده است و از ابتدا بر لزوم صدور فرهنگ انسان ساز انقلاب اسلامی و حمایت از جریان‌های آزادی‌خواه و فعال علیه نظام سلطه در نظر و عمل تأکید داشته است.


حرف امروز این حقیر غمنامه‌ای است از آنچه بر مردم مظلوم و مستضعف نیجریه و کشمیر و جریان‌های اسلامگرا و جریان مقاومت اسلامی و رهبران آن ها در این مناطق گذشته و می‌گذرد و مرثیه‌ای است بر محجوریت گفتمان مقاومت خمینی و آرمان صدور انقلاب اسلامی و حمایت از مستضعفین جهان در جمهوری اسلامی.آرمانی که از ابتدای انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را شکافت و انقلاب ملت ایران را در دل هر فرد و جریان مخالف با استکبار جای داد.

 

 

کشمیر
نیجریه
گفتمان مقاومت خمینی
وزارت خارجه
ق.ق
عدم پای کار بودن حزب الله
امروزه جریان صهیونیسم جهانی که بیش از پیش ظلم و ستم و شرارت خویش را آشکار ساخته است، دست به جنایات جدیدی علیه بشیریت زده که این مسئله حساسیت بیش¬تر دستگاه¬های مسئول و مردم فهیم و انقلابی را می¬طلبد. مردم مظلوم کشمیر که عمدتاً مسلمان بوده و شیعیان و محبان اهل بیت درصد قابل توجهی از بافت جمعیت این منطقه را تشکیل می¬دهند، از دیرباز اسیر توطئه انگلستان قرار داشته اند. دشمن خبیث که در طول سابقه طولانی خود در استعمار و استثمار سایر ملت¬ها، بسیار از سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن بهره جسته است، در این خصوص نیز از طریق دامن زدن به مناقشات میان هند و پاکستان موجب به خاک و خون کشیده شدن جمع زیادی از مسلمانان این منطقه شده است. در سال 1947و در هنگامی که بریتانیا قصد خروج از منطقه را داشت، بنا بر این شد که مناطقی که اغلب جمعیت آنان را هندوها تشکیل می¬دادند متعلق به هندوستان و بخش¬هایی که جمعیت بیش¬تر متشکل از مسلمانان بود متعلق به پاکستان محسوب گردد. اما در خصوص این منطقه، علی رغم این که کشمیرهندوستان با حدود 90 درصد مسلمان باید قسمتی از پاکستان به شمار می¬رفت؛ با نقشه انگلستان و مخالفت کنگره هند این منطقه به محلی برای منازعات طولانی مدت بین دو دولت تبدیل شد. که در این میان جمعیت مسلمان منطقه که به دلیل الفتی که با کشورمان دارند آن را ایران صغیر نیز می¬نامند، متحمل بیش¬ترین خسارت گردیدند. در ادامه وضع اسف بار این منطقه و با بد عهدی دیگری از سوی ظالمان، در روزهای اخیر دولت هند خودمختاری این منطقه را لغو کرد و در پی این رویداد هزازان نظامی هندی عازم منطقه شدند. این نظامیان اقدام به دستگیری، شکنجه و هم چنین قطع اینترنت و ارتباط منطقه با جهان بیرون کردند. بسیاری از منابع نسبت به در خطر بودن جان مسلمانان هشدار دادند. در این چنین شرایطی ما شاهد سکوت همشیگی سازمان‌های حقوق بشری واز همه عجیب تر انفعال دستگاه‌های ذیربط جمهوری اسلامی نسبت به موضوع هستیم ازجمله این دستگاه ها قوه قضاییه است که علی رغم ظرفیت‌های حقوقی فراوان شاهد هیچگونه عمل موثری درجهت پیگیری موضوع نبودیم دستگاه دیپلماسی کشور هم به فراخواندن طرفین به خوبشتن¬داری بسنده کرده است. هم چنین در خصوص شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی که بر اثر نفوذ صهیونیسم و عربستان سعود در تصمیم سازی در این کشور مورد کشتار و آزار و اذیت قرار گرفته¬اند، انتظار اتخاذ مواضع محکم¬تری می¬رفت...... لازم به ذکر است که این چنین مواضع از سوی وزارت امورخارجه حتی در هنگامی که بحران متوجه هموطنانمان هم بوده است، مسبوق به سابقه است. حوادثی چون فاجعه منا، تعرض به نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده، بدعهدی-های پی در پی طرف¬های غربی در خصوص مسئله هسته¬ای و تحریم¬های ظالمانه همگی با موضع¬گیری همراه با مسامحه دستگاه دیپلماسی مواجه شدند که عمدتا به عنوان راهی برای تأمین منافع ملت ایران توجیه شده است. پس از مدت¬ها مسامحه و خویشتن¬داری با طرف¬های غربی، هم اکنون، نتیجه¬ای جز تحریم بیش¬تر در کنار از دست رفتن منافعی که می¬توانست در راستای عزت و رفاه مردم ولایت مدار ایران و تأمین منافع استراتژیک جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا تحصیل گردد به دست نیامده است.


به طور کلی نیز این ابهام وجود دارد که دیپلماسی مدارا تا چه اندازه در سطح بین¬الملل، خصوصا در مقابل قدرت¬های سلطه¬گر کارایی دارد؟ قدرت¬هایی که دارای سابقه طولانی از توطئه و بد عهدی هستند وهیچ چیز جز منافع استکباری در دل¬هایشان راه ندارد. همان¬طور که خداوند فرمود: «فبما نقضِهِم میثاقَهُم لعنّاهم و جعلنا قلوبَهم قاسیه»


اما سخن امروز ما نه بادستگاه‌های مسئول که در جلسات متعدد نظرات دانشجویان به ایشان منتقل گردیده بلکه با مردم انقلابی ایران اسلامی است که حساسیت خود را نسبت به موضوع ازدست ندهند و آمادگی همیشگی خود را در حمایت از مستضعفینی که بعداز خداوند متعال غیر از شما کسی را ندارند از دست ندهند.
والسلام علی من اتّبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان در نماز نماز جمعه تشکل ها سخنرانی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد