Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: در این شرایط باید بتوانیم واحد‌های تولیدی را حفظ کنیم.

او با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری برنامه راهبردی ما در کار است، افزود: حفظ تولید فعلی و اشتغال یک کار جهادی است که باید در این عرصه شبانه‌روزی کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز باید جبهه را حفظ و فعالان این عرصه یعنی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را حمایت کرد، گفت: حفظ وضع موجود برای ما در اولویت است.

رحمانی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های صادراتی استان همدان تلاش کرد.

او اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال روستایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره برای اشتغال روستایی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه راهبرد رونق تولید همچنان جزو برنامه‌های است، تصریح کرد: به همه استانداران و فرمانداران نیز تاکید کرده‌ایم که این راهبرد را مد نظر داشته و نگذارند تولید از رونق بیفتد.

رحمانی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های خالی را نیز پر کنیم، گفت: توجه به بازسازی واحد‌های نیمه‌فعال و بازگرداندن واحد‌های تعطیل نیز در دست اقدام است و باید پیگیری لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی راهبرد دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت را توسعه واحد‌های تولیدی دانست و گفت: صنعت مبل و منبت از جمله این واحدهاست که باید توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز طی بازدیدی که از واحد‌های تولیدی مبل و منبت داشتیم ظرفیت‌های خوبی را در ملایر دیدم، تأکید کرد: جای کار در این شهرستان بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صادراتی ملایر را پیگیری کرده و هزینه آن را تأمین می‌کنیم، افزود: توجه به صادرات جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است بنابراین باید با تلاش در خدمت حوزه مبل و منبت باشیم.

رحمانی با اشاره به اختصاص یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات روستایی آن را اتفاق خوبی دانست و با بیان اینکه باید از این امکان بهره کافی را برد، گفت: می‌توان از این تسهیلات برای توسعه مبل و منبت در ملایر استفاده کرد.

وی در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: مصوبات این طرح عواید خوبی را در آینده دارد، ضمن اینکه در حوزه صنعت و معدن نیز عواید بالایی داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از تبصره ۱۸ برای طرح‌های نیمه‌تمام، نوسازی واحد‌ها و سرمایه در گردش هزینه می‌شود از وحدت مسوولان و پیگیری نمایندگان استان و شهرستان ملایر تقدیر کرد و گفت: توجه به کیفیت اتفاقی نیست و باید از حضور خوب بخش خصوصی نیز استفاده شود.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه مردم ملایر سخت کوش و هنرمند هستند و نمونه هنر آن‌ها صنعت مبل ومنبت است، گفت: در حوزه مبل و منبت ۵ هزار کارگاه با ۸ هزار استادکار در ملایر فعال هستند و بعد از ثبت ملی به دنبال ثبت جهانی منبت ملایر هستیم.

سیدسعید شاهرخی تاکید کرد: جامعه صنعتگر و اقتصادی همدان از پویایی خوبی برخوردار هستند و در تحریم‌ها با وجود فشار و ایجاد محدودیت ها، یک واحد تولیدی هم تعطیل نشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تیم‌های کارشناسی به دقت بررسی می‌کنند تا واحد‌های نیمه تعطیل و تعطیل را به چرخه کار بازگرداند.

انتهای پیام/د.ا

هزینه صادرات مبل و منبت ملایر را تأمین می‌کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبل و منبت وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی هنرستان‌های مهارتی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • «رویداد صدرا» توافق برد-برد دانشگاه و صنعت
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت