Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها از راهبردهای ما در وزارت صمت است گفت: امروز ما توانستیم در شرایط تحریم در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت بافتینه و بافتسان ملایر با اشاره به سخنان استاندار همدان در این باره که استان همدان بعد از تحریم هیچ واحدی تعطیل نشده است اظهار داشت: این سخن استاندار یک پیام دارد که ما در جنگ اقتصادی امروز پیروز شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازدید از ملایر درخواست هایی برای افزایش صادرات مطرح شده است که نشان دهنده این است که واحدهای فعالی در شهرستان وجود دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: من در آستانه 13 آبان که در هیئت دولت حضور یافتم که از تحریم های گسترده صحبت می شد.

وی خاطر نشان کرد:در ابتدای کار شاه بیت و برنامه راهبردی ما در وزاتخانه این سخن رهبری بود که ایشان فرمودند حفظ تولید موجود و اشتغال کار جهادی است و این سخن رهبری سرلوحه کارمان بوده و تا پایان سال آن را دنبال کردیم.

رحمانی با بیان اینکه در سال 98 نیز همان راهبرد را ادامه دادیم عنوان کرد: هدف ما این بود که نه تنها وضع موجود را حفظ کنیم بلکه ظرفیت های خالی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها راهبرد بعدی در وزارت صمت بود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه مبل و منبت گفت: مبل و منبت ملایر ظرفیت بالایی داشته و می توانند چند برابر فعالیت داشته باشد.

رحمانی با اشاره به بازدید از واحدهای مبل و منبت شهرستان بیان کرد: کارگروهی در بخش مبل و منبت شهرستان فعال شده و بررسی کند که چگونه می توان از ظرفیت های مبل و ظرفیت های صادراتی با هزینه وزارت صنعت معدن و تجارت استفاده کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: همانگونه که نماینده های ملایر بیان کردند، در حوزه مبل، منبت، انگور، کشمش و معادن در ملایر ظرفیت های وجود داشته و باید مورد توجه قرار گیرند.

رحمانی بیان کرد: در وزارت خانه ظرفیت های خوبی داریم که می توان برای مسائل مطرح شده در خصوص مبل و منبت از آن استفاده کرد.

وی شرکت های مدیریت صادرات را جز برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: این شرکت ها می توانند در حوزه مبل و منبت فعال شوند تا مشکلات صادرات آنهاحل شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه از حضور مبل ملایر در نمایشگاه های بین المللی استقبال می کنیم عنوان کرد: علی رغم مشکلات بودجه هر مقدار توان داشته باشیم کمک می کنیم.

رحمانی به تخصیص 1 میلیارد و 500 میلیون دلار برای ظرفیت های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در استانی مثل همدان بهتر این است که در این پارامتر فعال شوند و از این مبحث در حوزه مبل و منبت نیز استفاده شود.

وی تبصره 18 را یکی از کارهای خوب مجلس و دولت دانست و بیان کرد: آثار این تبصره را مردم به زودی خواهند دید و به خوب برنامه ریزی شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این تبصره به تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه در گردش و نوسازی آنها اشاره داشته و در این حوزه می تواند در راستای بهبود شاخص های صنعتی در این استان هزینه شود تا واحدها صادرات محور باشند.

رحمانی گفت: موافق شهرک خصوصی هستم و حتما لازم است و یک حرکت خوب در این بخش انجام شود که صادرات را تکان دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ملایر با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، قادر به ایجاد شهرک است و محصولات مبل ملایر در دنیا قابل رقابت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی