Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:18:20 GMT

حق واقعه غدیر به خوبی در جامعه  ادا نشده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۳۴۳۳

حق واقعه غدیر به خوبی در جامعه  ادا نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر،  حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ابهر  با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، ادامه داد: یکی از پدیده‌ها و حماسه‌های بزرگ که می‌توان آن‌را ابرحماسه تاریخ نامید، غدیر خم است.

وی ادامه داد: غدیر خم اگر به‌درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان بسیج‌کنندگی همه آحاد انسان‌های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت زیرا تمامی آنچه را که بشریت دیروز و امروز گمشده خود می‌داند نظیر امنیت همه‌جانبه و پایدار، پاکی و طهارت فراگیر، عدالتی استوار، برادری و برابری، کرامت و شرافت انسانی و بالاخره اخلاق و ادب و هر آنچه از خوبی و زیبایی و خیر، آرزوی بشریت باشد در لوای آن خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان است و آن هم یک جریان انقلابی است.

امام جمعه ابهر با بیان این‌که آنچه جای تأسف است  این است که حق این ابر حماسه تاریخ یعنی غدیر خم را به‌خوبی ادا نکرده‌ایم، افزود: اگر حقیقت و جوهره غدیر در پهنای هستی و گیتی جلوه یابد، دیگر هیچ انسانی روی زمین نخواهد ماند که با یأس و ناامیدی و در نهایت خواری و ذلت و فقر و نابرابری زندگی کند؛ چراکه پیام غدیر عدالت است‌.

رحیمی به سالروز ورود آزادگان به وطن اشاره کرده و گفت: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‏‌های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

وی در ادامه به فرارسیدن روز مساجد اشاره کرده و افزود: بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی، فکر و کلام رسا و راسخ امام راحل به گوش می‌رسد که فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود این مسجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه ابهر بیان کرد:  در تمام این سال‌ها فعالیت‌های شایان توجهی در بسیاری از نهادها و سازمان‌های متولی در حوزه مسجد صورت گرفته است اما دانش تخصصی مدیریت مسجد و تدوین نظریات و تجربیات مرتبط با آن، در این دوره امری مغفول و فراموش شده است.

رحیمی تاکید کرد: گروهی از مردم دنیا که نمونه آن در عصر ما دولت‌های نیرومند و زورگو یا دولت‌های ثروتمند حامی آنها هستند پیوسته در رقابتی ناسالم تلاش و کوشش می‌کنند که منابع ثروت را از چنگال یکدیگر بربایند و برای رسیدن به مقصود خود گاه جنگ‌های خونینی به راه بیندازند که هزاران انسان بی‌گناه در آن به خاک و خون کشیده می شوند و شهرها و آبادی‌ها را ویران می‌سازند.

کد خبر 4693810

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه ابهر روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه بیرجند خرم آباد مشهد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر دوش عاشقان و منتظران امام زمان(عج)، در صحن مسجد مقدس جمکران آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه،  آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شدند.

دو  مادر شهید مفقودالاثر به نیابت از مادران این دو شهید گمنام در کنار خادمان مسجد جمکران و علما مراسم تدفین را انجام دادند.

مداحی مادحی اهل بیت(ع) و دمام زنی از برنامه‌های مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس بود.

پیکر این دو شهید والامقام که سال‌ 1364 در عملیات عاشورای 2 در چنگوله و سال 1365 در کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر