Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های نماز جمعه امروز لواسان طی سخنانی ضمن تبریک عید غدیر به عنوان الله الاکبر گفت: امیرالمومنین(ع) الگوی رفتاری ما در حرکت فردی و جمعی هستند. ویژگی مهم آن‌حضرت که خوب است به آن اشاره شود، این‌که امیرالمومنین(ع) بنده خالص خدا بود.

وی گفت: آن حضرت هرگز برای خودشان کار نکردند و همواره گوش به فرمان الهی بودند و تا زنده بودند جز برای رضای خدای سبحان و به انگیزۀ الهی کار نکردند و این مشخصۀ یک مسلمان حقیقی است که ما باید از حضرت فرابگیریم، ما که نمی‌توانیم حتی یک جلوه از جلوه‌های بندگی امیرالمومنین(ع) را درک کنیم، اما می‌توانیم به حضرت تأسی کنیم و تلاش کنیم که در هر کاری که انجام می‌دهیم، فقط انگیزۀ الهی داشته باشیم و جز خدا را در نظر نگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه لواسان افزود: این انگیزۀ الهی و قیام برای خدا است که اهداف الهی را روی زمین تحقق می‌شود، وگرنه هرکاری بدون انگیزه و نیت الهی پشیزی فضیلت ندارد.

وی سپس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اگر طبق این بیانیه به پیش برویم و به اهداف خود نزدیک‌تر شویم، دشمن خاکسار خواهد شد.

لواسانی اضافه کرد: مقام معظم در مواقع مختلف شروطی را برای تحقق هدف‌های بلند ملت ایران اسلامی مطرح کردند، که جمع آن چهار شرط  لزوم حرکت بی‌وقفه به سمت پیشرفت، با عزم و تصمیم راسخ، نیاز به مجاهدت و فداکاری، ضرورت ایستادگی و استقامت در برابر مشکلات و اهمیت تهذیب و اصلاح خود و جامعه، پرهیز از تنبلی و خودخواهی و دنیاپرستی و اجتناب از دل‌دادن به ظواهر دنیا است.

امام جمعه لواسان گفت: ما به سوی اهداف حرکت می‌کنیم، اما دیر یا زود بودن آن بستگی به ما و رعایت چهار شرط مذکور دارد، ما امروز نیازمند مدیریت و کار جهادی هستیم، اگر پیشرفت همراه عدالت می‌خواهیم راهش مدیریت جهادی است، مدیریتی چون مدیریت شهید باکری، شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید چیت‌سازیان و... اگر می‌خواهیم دولت اسلامی و جامعۀ اسلامی تحقق یابد که قیام لله و قیام به قسط داشته باشد، راهش مدیریت جهادی است.

وی ادامه داد: جوانان با انگیزۀ الهی، حزب اللهی، پرتوان  وارد عرصه شوند. و مهم‌تر این‌که این امر جریان تپندۀ اجتماعی شود تا مردم پشت سر آن بیایند، فرهنگ عمومی و گفتمان عمومی شود. هم از حیث کیفیت و هم از حیث کمیت باید این حرکت الهی گسترش یابد.

خطیب جمعه لواسان اضافه کرد: نمونۀ آن حرکت‌های جهادی جوانان است، اما این باید به ساختارهای قدرت رسوخ کند و مجلس و دولت و قوۀ قضائیه را هم در دست خود بگیرد تا تفکر و اندیشۀ انقلابی و مکتب امام در بدنۀ مدیریت کشور رسوخ نماید، شما ملاحظه بفرمایید، یک تحول انقلابی در قوۀ قضائیه چه برکات مبارکی برای مردم داشت، این تحول در قوۀ مقننه و مجریه باید با همت مردم و جوانان حزب اللهی و انقلابی رسوخ کند و لازم است فکر جهادی و اندیشۀ انقلابی ترویج شود.

وی گفت: اما باید در کنار آن مراقب هم بود که دچار آفت دنیازدگی نشویم که چه کسانی شدند و شدند مشکل نظام و کشور و مردم ما مراقب دشمنان درون و بیرون باید بود، خود جوانان باید مراقب باشند که از صراط مستقیم خارج نشوند.

کد خبر 4693854

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب امام جمعه شمیرانات خطبه های نماز جمعه روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان عید سعید قربان ایلام خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن پیام تبریک فرمانده کل سپاه به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری


۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام " بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.


بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.


حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.


اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.


اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.


سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه 

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است