Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۸۶ بود که انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با کلاس جدیدی از تبلیغات برگزار شد تبلیغاتی از جنس انتقال تیم‌های مطرح پایتخت به شهرستان.

پاس تهران یکی از باشگاه‌های معروف ایران در اتفاقی عجیب و با حیرت جامعه ورزش با حمایت چند نماینده مجلس سر از همدان درآورد تا باشگاهی با بیش از ۶دهه تاریخ اکنون دیگر وجود نداشته باشد، علاوه بر پاس باشگاه‌هایی چون پیکان به شهر قزوین (سال ۸۷)، صباباتری به شهر قم (سال ۸۷) و تیم راه‌آهن به شهر ری (سال۸۷) از دیگر انتقال‌های سیاسی تیم‌های ورزشی در ایران بود که همگی ناموفق و منجر به شکست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در طی یک دهه اخیر چندین باشگاه‌ دیگر از جمله نفت تهران، ملوان انزلی، خونه‌به‌خونه و ... نیز تا آستانه انتقال پیش‌رفتند ولی سرانجامی نداشت.

بعد از یک دهه انتقال تیم‌ها که همگی به شکست انجامید، در چند سال گذشته کلاس جدیدی از تبلیغات شکل گرفته که یا صاحب امتیاز تیم به شکلی عجیب و بصورت اجاره‌ای امتیاز تیمش را به یک شخصیت سیاسی اهدا می‌کند یا یک نهاد دولتی یا خصولتی امتیاز تیمی را در اختیار می‌گیرد و در انتخابات از آن استفاده تبلیغاتی می‌کند و یا در پشت پرده تشکیل تیم ورزشی یک نماینده مجلس یا یک شخصیت سیاسی دیده می‌شود درحالیکه در بخش مدیریت آن تیم هیچ سابقه مدیریت ورزشی دیده نمی‌شود.

بگذریم که باشگاه‌های ورزشی کشور همگی بدلیل نوع مدیریت توسط یک شخصیت دولتی یا سیاسی اکنون یا ورشکسته و یا تبدیل به یک باشگاه با میلیاردها بدهی شده‌اند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بهترین مثال برای آنهاست، در شهرستان‌ها این وضعیت بیش از پیش نمود یافته و اکنون در شهر ارومیه باشگاه‌های مطرح این شهر بدلیل همین نوع مدیریت (مدیریت سیاست بر تیم) عملا به یک بنگاه سیاسی تبلیغاتی تبدیل شده‌اند تا ورزشی .

با ادامه این روند در آینده‌ای نزدیک نه تنها ورزش و باشگاه‌ها تبدیل به ملک شخصی شخصیت های سیاسی خواهندشد بلکه بزودی شاهد نابودی ورزش حرفه‌ای و حاکم شدن وضعیت آشفته بازار در مسابقات مختلف خواهیم بود.

با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تبلیغات ورزشی کاندیداهای انتخاباتی بیش از پیش افزایش یافته بطوریکه در کمتر مراسم ورزشی و رونمایی در تیم‌ها است که نام شخصیت سیاسی و یا کاندیدای احتمالی در پشت پرده دیده نشود، باشگاهی که عمر آن کمتر از یک دهه بوده و عملا یک باشگاه جوان است به لطف حمایت‌های شخصیت سیاسی انتخاباتی از آخرین سال‌های عمر خود برای کسب چند صد رای استفاده می‌کند.

یادمان نرود ۴ سال قبل و در راستای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از باشگاه‌های مطرح شهر ارومیه در راستای تبلیغات و حمایت یک کاندیدای انتخاباتی بعد از عقد قرارداد با یک سرمربی خارجی و یک بازیکن خارجی، آن ۲ را به عنوان نماد حمایت ورزشی‌ها از آن شخصیت بارها به کارزار انتخاباتی آورد و بعد از پایان انتخابات علاوه بر خروج سرمربی و بازیکن از آن تیم مطرح، اکنون پرونده‌ شکایتی توسط آنان در فدراسیون جهانی رشته مربوطه علیه ایران و تیم مذکور تشکیل و رای صادره به محرومیت از خرید بازیکنان خارجی، رفتن آبروی باشگاه‌های ایرانی و ثبت در پرونده ورزش ایران شد.

بهرحال امیدواریم قوانینی جدید من باب خروج ورزش از دایره سیاسیون و انتخابات در کشور ایجاد شود و شاهد این موضوع باشیم که دیگر باشگاه‌های ورزشی به چالش و کارزار انتخاباتی تبدیل نشود و از نابودی باشگاه‌های بزرگ و با قدمتی همچون پاس در این زمینه درس عبرت بگیریم.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استقلال و پرسپولیس پایتخت جامعه راه آهن آستانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد

یوسین بولت بهترین بازیکن فوتبالی را معرفی کرد که دوست دارد در دوی ۱۰۰ متر با او رقابت کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوسین بولت جامائیکایی که 8 بار قهرمان المپیک و 11 بار قهرمان دوومیدانی جهان شد، کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را به چالش کشید. این اتفاق در مراسم اهدای جوایز ورزشی جهانی Laureus در مادرید (اسپانیا) و در گفت‌وگو با یک خبرنگار رخ داد؛

روزنامه‌نگار: بین بازیکنان فوتبال کدامیک را برای رقابت انتخاب می‌کنی؟
بولت: دوست دارم ببینم امباپه چقدر سریع است.
روزنامه‌نگار: فکر می‌کنی او بتواند تو را شکست دهد؟
بولت: البته که نه اما دوست دارم ببینم چقدر به شاخص‌های من نزدیک است (می‌خندد). امیدوارم روزی به پیست [دوی 100 متر] بیاید و با من مبارزه کند.

بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل

بولت در طول دوران حرفه‌ای خود هشت رکورد جهانی را ثبت کرد. او تنها ورزشکاری است که توانست در سه المپیک متوالی (پکن 2008، لندن 2012 و ریودوژانیرو 2016) در دوی 100 و 200 متر پیروز شود. بولت در حال حاضر دارای رکوردهای جهانی در 100 متر (9.58 ثانیه) و 200 متر (19.19 ثانیه) و همچنین در رله 4x100 متر به عنوان بخشی از تیم جامائیکا - 36.84 ثانیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان