Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:36:43 GMT

خط و نشان همتی برای بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۴۲۹۳

خط و نشان همتی برای بانک‌ها

رئیس بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت:

بانک‌ها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آن‌ها، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها، بویژه درصد‌های سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وام‌های خاص، خصوصاً به اشخاص و شرکت‌های مرتبط و... به سرآمده است.

بانک‌ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آن‌ها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پی گیری واجرا نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی برصیانت از ذخایر بانک مرکزی پابرجا هستم وبه صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بانک مرکزی عبدالناصر همتی قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟