Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:52:47 GMT

ابلاغ پیام غدیر مهمترین وظیفه امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۴۳۰۵

ابلاغ پیام غدیر مهمترین وظیفه امت اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین عزیز میرزامحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای قدس قم  افزود: اگر اسلام غدیر فراموش شود، تمام اسلام از بین می رود، یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه عاشورا به دلیل فراموشی و غفلتی بود که از حادثه غدیر ایجاد شد.
وی بیان کرد: امیرالمومنین(ع)از همان ابتدای روز خلقت واجب الاطاعه بود و مساله غدیر خم در واقع پایان رسالت پیامبر گرامی اسلام در معرفی جایگاه خلاقت و رهبری در دین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مساله جانشینی از ابتدای دوران رسالت انبیای الهی مساله ضروری بوده و صرفا اختصاص به واقعه غدیرخم ندارد.
محمدی  اضافه کرد: واقعه غدیر خم یک جریان صرف تاریخی و حادثه تاریخی نیست، غدیر خم مایه حیات اسلام ناب بود که اهمیت آن در آیات تبلیغ و اکمال دین مشخص شده است.
وی  گفت: در صورتی که واقعه غدیر خم نبود تمام تلاش های ۲۳ ساله پیامبرگرامی اسلام به نتیجه نمی رسید، قبول رسالت پیامبر اگرامی اسلامی متوقف بر ابلاغ واقعه غدیر خم شده است.
میرزا محمدی بیان کرد: شدیدترین هشدارهای قرآنی در رابطه با مساله غدیر بیان شده است، واقعه غدیر نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله های مذهبی و فرقه ای است.
وی گفت:  غدیر خم، مهمترین واقعه حیات نبوت و رسالت پیامبر گرامی اسلام بود که ابلاغ آن بسیاری از تلاش ها و روزنه های نفوذ منافقان و شیاطین نسبت به نابودی و تحریف اسلام از بین رفت.
وی تاکید کرد: طبق روایات موثق اسلامی با ابلاغ واقعه غدیر خم توسط رسول گرامی اسلام، شیاطین و دشمنان به شدت ناامید و مایوس شدند.
میرزا محمدی گفت:  واقعه غدیر نشان می دهد که اسلام معیار خداوند متعال و رسول گرامی اسلام، اسلامی امام محور و ولایت پذیر است.
وی اظهار داشت: طبق امر و دستور مستقیم رسول گرامی اسلام، امت اسلام وظیفه دارد تا روزی که قیامت برپا می شود، پیام غدیر پیامبر گرامی اسلام را به امت اسلام و عموم مردم دنیا برسانند.
وی  بیان کرد: خداوند متعال با دستور بر رخداد واقعه غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) امکان هرگونه عذر تراشی و بهانه جویی را از امت اسلام بعد از حیات رسول گرامی اسلام را از بین برده است.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره روایان غدیر اظهار کرد: به همت کانون استان قزوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی با اشاره به قالب آثار ارسالی اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آئین اختتامیه چهارم تیر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضائل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد با شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

موسوی با اشاره به شرایط ارسال اثر به این جشنواره تاکید کرد: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود.

وی با بیان اینکه آثار با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد، اضافه کرد: در بخش شعرخوانی شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند، در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

کد خبر 6096853

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است