Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی روز جمعه با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران، بیش از سه ساعت از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور بازدید و در فضایی صمیمی با غرفه‌داران و تولیدکنندگان روستایی و عشایر که محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند گفتگو کرد و در جریان روند تولیدات، محصولات و مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از نمایشگاه استارت‌آپ‌های روستایی نیز بازدید کرد و با جوانان و متخصصان فعال در این عرصه از نزدیک گفت‌وگو کرد.

وی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای حمایت از تولیدکنندگان روستایی و عشایر کشور به عنوان بخشی که ۲۵ تا ۲۶ درصد اقتصاد کشور را در دست دارند، گفت: از دست اندرکاران و مسئولانی که این نمایشگاه بسیار خوب را ایجاد کردند، بویژه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تشکر می‌کنم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان این‌که «دولت یازدهم و دوازدهم و مسئولان عالیرتبه کشور، همواره نسبت به عشایر و روستائیان عنایت و توجه داشته‌اند»، اظهار داشت: معتقدیم اگر نسبت به مسایل به روستائیان و مناطق محروم کشور، توجه و اهتمام داشته باشیم، دستاوردها و برکات زیادی نصیب کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به تولیدات روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد، گفت: افرادی که در روستا زندگی می کنند، معمولاً به کشاورزی، دامداری و تولید صنایع دستی مشغول بوده و محصولات گوناگونی را تولید کرده و هنگامی که روستائیان به شهرها مهاجرت می کنند نمی توانند در فضای شهری این محصولات و خدمات را برای کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا دولت از مقام معظم رهبری اجازه گرفت و مجلس نیز آن را تأیید کرد تا از صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی تخصیص داده شود که تا امروز حدود نیمی از این مبلغ به ریال تبدیل شده و توسط ۴ بانک عامل با حمایت بخش های مختلف دولتی به روستائیان پرداخت شده و براساس گزارش دستگاه های زیربط تاکنون ۱۵۰ هزار شغل روستایی در ۲، ۳ سال گذشته ایجاد شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: سیاست دیگر دولت برای حمایت از تولیدات روستایی و عشایری این است که امکانات موجود در شهرها را به روستاها و مناطق محروم منتقل کند.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات مخابرات اعم از تلفن، اینترنت و پوشش تلفن همراه برخوردار هستند»، افزود: امروز یک نهضتی برای گازرسانی و برق رسانی به روستاها بوجود آمده و دولت در راستای ایجاد جاده های مناسب روستایی و تأمین آب شرب روستائیان تلاش های گسترده ای می کند تا مردم در روستاها احساس آرامش و زندگی کرده و بدانند که می توانند در محیط روستا به بهترین شکل به زندگی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به این‌که «با تحت پوشش قرار دادن روستاها به شبکه اینترنت، بوم گردی و فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی از طریق اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف گسترش یافته است»، گفت: امروز بسیاری از جوانان روستایی در زمینه ایجاد استارت آپ ها برای فروش محصولات اقدام کرده‌اند و ثمره تلاش آنها در این نمایشگاه به وضوح نمایان است، به گونه ای که برخی از غرفه داران عنوان کردند که محصولات صنایع دستی خود را نه تنها در ایران بلکه به دیگر کشورهای همسایه ارسال نیز می کنند.

واعظی توسعه بوم گردی را موجب آشنا شدن مردم با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف برشمرد و گفت: امروز اتفاق بسیار خوبی در بخش روستایی و عشایری در حال رخ دادن است و این سیاستی است که رئیس جمهور و دولت با جدیت به دنبال آن هستند و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به دنبال رفع مشکلات در این مسیر است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش های انجام شده شاهد رونق کشاورزی در روستاهای کشور هستیم، اظهار امیدواری کرد تا با ادامه این روند بخشی از نیازمندی های کشور توسط روستائیان تولید و توسط مردم استفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگزاری این نمایشگاه ها چه دستاوردهایی را به دنبال دارد، گفت: اینکه توانسته ایم از تمامی استان های کشور در این نمایشگاه نمایندگانی داشته باشیم بسیار قابل توجه بوده و باعث می شود همه محصولات روستایی و عشایری در معرض نمایش عموم قرار بگیرد و این بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تنوع قومی و مذهبی و وجود آداب و رسوم گوناگون برای کشور به عنوان یک سرمایه مهم برای کشور به شمار می‌رود چراکه این تنوع فرهنگی منجر به نوآوری، ابتکار و جاذبه‌های گوناگون می‌شود.

وی افزود: امروز در بازدید از این نمایشگاه شاهد انگیزه بالای روستائیان برای معرفی محصولات و روستاها و شهرهایشان بودیم و این انگیزه باعث می شود که روستاها در آینده آبادانی بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی نفتکش گریس۱ توسط دادگاه جبل الطارق و توطئه هماهنگ آمریکا و انگلیس در این جریان، گفت: هم دولت و هم وزارت خارجه و کلیت نظام پس از این توقیف و راهزنی دریایی که با دستور آمریکا انجام شد، یک عکس العمل منسجم داشت و با مقاومت و پشتیبانی از دیپلمات ها یک همدلی و حمایت بوجود آمد و این پیروزی نتیجه آن است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استدلال خوب حقوقدانان کشور ثابت کرد که اتحادیه اروپا تحریمی که علیه ایران انجام داده، در واقع علیه خود است، نه ایرانی که می خواهد در آب های بین المللی کشتیرانی آزاد داشته باشد و امروز خوشحالیم از اینکه دادگاه جبل الطارق حکم به آزادی این نفتکش داد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این موضوع بر اصول حقه خود ایستاد و پیام آزادی نفتکش ایرانی برای جهان این بود که ایران به قوانین بین‌المللی و آزادی کشتیرانی بویژه در خلیج فارس احترام گذاشته و نسبت به تامین امنیت در منطقه خلیج فارس با همکاری کشورهای همسایه متعهد است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان های کشور انگلیس دفتر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با اشاره به فرصت‌های بزرگترین رویداد تجاری کشور اظهار کرد: این روزها تهران محور برگزاری بزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور در حوزه صادرات است و ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به "اکسپو" ایران و آفریقا با حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از پنج قاره جهان تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با حضور بی‌سابقه مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا مواجه شده و آن قدر وسیع و پرمخاطب است که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت محدودیت در تأمین هتل سبب شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با قدردانی ازعوامل استانی که به نمایندگی از استان اردبیل در این رویداد حضور داشته اند این موضوع را به نفع استان و شهرستان های تابعه دانست و افزود: تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن از جمله همایشی که با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات برخی از کشورهای آفریقایی در سالن سران برگزار شد، فرصتی مناسب برای رشد و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است، قاره‌ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای داده است.

جعفرزاده با طرح این سوال که چرا حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه دوباره شروع شد، تصریح کرد: با نقض آتش‌بس نانوشته میان آمریکا و گروه‌های مقاومت توسط آمریکا، حملات مجدد علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق آغاز شد.

وی ادامه داد: پایگاه میدان نفتی العمر که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده با چهار موشک و پایگاه آمریکایی خراب الجیر با سه موشک و یک فروند پهپاد در شرق سوریه هدف قرار گرفتند. هم‌چنین پایگاه عین‌الاسد در عراق نیز هدف چند موشک قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ائمه‌ تمام زجر و مصیبتشان به‌ خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند در غیر این صورت اگر امام صادق و امام باقر یک‌ گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت.

جعفرزاده با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی از خدمات این نهاد مقدس تجلیل کرد و گفت: هر کجا یک گره وجود دارد ما آنجا وجود مقدس بسیج را با جان و دل لمس کرده ایم.

وی اظهار کرد: بسیج در کنار مردم است و کار آن کاملا قدسیت دارد بسیج یاور حقیقی مردم و انقلاب است و دقیقا همین استقامت و مردانگی بسیج است که آوازه و محبوبیتش را در میان مردم صد چندان کرده و خار چشم دشمنان شده است. د

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه در شهرستان اصلاندوز فعالیت های این مجموعه مکرم همیشه منشا خیر بوده است، خاطرنشان کرد: بر خود فرض می دانم از تمام زحماتی که متقبل شده اند از طرف مردم اصلاندوز قدردانی کنم.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه مطالبه گری در دولت فعلی با پاسخ شایسته رو به رو می شود، تصریح کرد: اخیرا ما در مقام مطالبه پیگیر تاسیس اداره صمت در شهرستان اصلاندوز بودیم که دولت و مسئولین مربوط اقدام عملی را در این زمینه انجام دادند که جای تحسین دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته ای هم که اخیرا دولت آغاز کرده است این است که مجوز کسب و کارها به صورت الکترونیکی صادر می شود و مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهند بود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: از تمامی فعالان و دارندگان پروانه های کسب انتظار می رود دولت را در مسیر تحقق این موضوع یاری کنند و از دولت نیز می خواهیم این موضوع را پیش زمینه ای قرار دهند برای اینکه دولت الکترونیک برای تسهیل امور مردم و بدون نیاز به بروکراسی محقق شود.

کد خبر 6095643

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر