Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع که برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی با پول دارو زمین خریدند، اظهار کرد: نمی‌توانم این موضوع را رد کنم، در وزارت بهداشت برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ردیف بودجه‌ای خاصی را در همه دانشگاه‌ها برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: با تخصیص ردیف بودجه‌ای به دارو و تجهیزات پزشکی از این مسئله که اعتبار پرداخت شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه از محل بدهی سازمان‌های بیمه گر مانند بیمه سلامت و تأمین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی تأکید کرد: با این اقدام قدر و سهم دارو و تجهیزات پزشکی در حساب جدایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز و هزینه خواهد شد که این حساب قابل نظارت از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در این صورت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نمی‌توانند به ردیف بودجه دارو و تجهیزات پزشکی دست اندازی کنند.

گفتنی است؛ صنعت داروسازی با چالش نقدینگی رو به رو است؛ در این میان ۵٠٠ میلیون یورو در اختیار بیمه‌ها قرار گرفت تاسهم اعظمی از این پول به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند اما این پول در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پرداخت بدهی بخش دارو و تجهیزات پزشکی هزینه نشد و مسئولان نیز آن را تایید کردند.

علی رزازان، مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو از خرید زمین با بودجه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داده بود.

رزان اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها زمانی که بودجه دریافت کردند و بنا بود این بودجه‌ها را صرف مخارج داروئی کنند و پول شرکت‌ها را بدهند، بودجه دارو را برای تامین هزینه‌های دیگر صرف کردند.

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو گفت: این بودجه صرف مخارجی از قبیل خرید تجهیزات پزشکی، خرید زمین و توسعه دانشگاه‌ها یا تجهیز کردن ساختمان‌هایشان شد که این موجب شد، مطالبات شرکت‌ها از دانشگاه‌ها زیاد شود.

چند روز پیش هم وزیر بهداشت در جلسه معاونان غذا و دارو  ضمن انتقاد از هزینه کرد دارو در امور دیگری در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: من در سازمان برنامه و بودجه مکلف کردم که بودجه دارو و تجهیزات پزشکی باید جدا شود و در حساب دیگری برود اما هیچ کس برای اجرای این دستور در سازمان غذا و دارو سینه سپر نکرد.

وزیر بهداشت گفت: به همین دلیل به همه روسای دانشگاه‌ها ابلاغ کردم و می‌کنم که بودجه دارو و تجهیزات پزشکی جدا شود و در دانشگاه‌ها از سال آینده ردیف بودجه ای دارو و تجهیزات پزشکی مستقل خواهد بود اما پیگیری اصلی در سازمان غذا و داروست و باید موضوع مدام رصد شود و خلاف‌ها را گزارش کنید.

کد خبر 451805 برچسب‌ها سعید نمکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه