Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز جمعه در مراسم تشییع آمیراحمد تقوی موسس حوزه علمیه در شهرستان کهگیلویه اظهارداشت: این عالم ربانی باتوجه به اینکه فرصت های زیادی برای حضور در دیگر کشورها و استان‌ها برای تبلیغ دین داشت ولی به خاطر محرومیت کهگیلویه در این شهرستان سکونت گزید و همیشه برای محرومیت این منطقه تلاش می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مردم داربودن آیت الله تقوی را یکی از خصوصیت های مهم این شخصیت مذهبی دانست و گفت: تقوی در خدمت گذاری به مردم استان و بخصوص شهرستان کهگیلویه سنگ تمام گذاشت.

کلانتری اضافه کرد: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع آ میراحمد تقوی در تاریخ همیشه به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: پرکردن جایگاه این عالم بزرگ بسیار سخت و غیر ممکن است.

کلانتری با اشاره به وصیت آمیراحمد تقوی در راستای تلاش مسئولان برای محرومیت زدایی کهگیلویه بیان کرد: به عنوان خادم مردم برای توسعه کهگیلویه از همه ظرفیت ها به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: با همکاری نمایندگان و مسئولان کشوری و استانی محرومیت از چهره کهگیلویه برچیده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه و بویراحمد دیروز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

آمیراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.

آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.

آمیر احمد تقوی در سال ۱۳۰۲ در بهبهان متولد شد و امروز پنجشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

پدر وی آمیر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود. میر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.

وی در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی،میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سیداسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد.

۷۵۳۱/۶۱۱۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب پدر دین سید علی سیستانی کهگیلویه و بویراحمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی تاکید کرد: باور داریم رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

17 اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • تقوی: تیم ملی والیبال چند بازی تدارکاتی در برزیل برگزار خواهد کرد
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند