Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@13:11:29 GMT

تفاهم نامه همکاری طراحی و ساخت تراموای شیراز امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۲۲۴

تفاهم نامه همکاری طراحی و ساخت تراموای شیراز امضا شد

شهردار شیراز گفت: بر اساس نتایج بازدید هیئتی از مدیران ارشد و کارشناسان شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین (VCDB) از شیراز  و با عنایت به مذاکرات و بازدیدهای صورت گرفته در درسدن، تفاهم نامه طراحی و ساخت سیستم تراموای شیراز امضا شد.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور اظهار کرد: در این راستا تلاش خواهد شد ظرف سه ماه آینده قرارداد مربوطه مشتمل بر جزئیات مرتبط با موضوعات فنی و حقوقی میان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز و شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین (VCDB) نهایی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شرکت در تمامی مراحل برنامه‌ریزی به شهرداری شیراز مشاوره خواهد داد، گفت: مقرر شده که شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین ضمن همکاری و ارائه مشاوره به مجموعه مدیریت شهری، بر تمامی اقدامات اجرایی پروژه نظارت کند.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی مرتبط با بحث تراموا اضافه کرد: به منظور انتقال دانش فنی و ظرفیت سازی برای کسب بهترین نتیجه برای کارشناسان مرتبط نیز برنامه‌های آموزشی در شهر شیراز و درسدن برگزار خواهد شد.

اسکندرپور افزود: با توجه به اهمیت بررسی همه جانبه موضوع راه‌اندازی تراموا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرایطی مهیا شده بود که ضمن انجام مذاکرات فشرده با شهردار، مدیران، مشاوران و کارشناسان حوزه حمل و نقل درسدن، امکان بازدید میدانی از تمامی مراحل ساخت و اجرای خطوط تراموا، محل دپو، تعمیر و نگهداری و همچنین شرکت بمباردیه Bombardier به عنوان سازنده واگن‌های تراموا فراهم شود تا از این طریق دیدگاهی روشن از ملزومات احداث خطوط تراموا در شیراز برای ما ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی حمل و نقل شهر درسدن گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر بر مبنای تراموا واقع شده و شیراز نیز همچون درسدن شهر گردشگرپذیری است؛ از این رو توسعه تراموا در منطقه تاریخی شیراز می تواند علاوه بر جابه‌جایی مسافران، امکان بازدید از مراکز گردشگری را برای مسافران و شهروندان فراهم کند.

شهردار شیراز با اشاره به رویکرد مجموعه مدیریت شهری که مبتنی بر انسان محوری است، تصریح کرد: همچنین در این سفر به بررسی و ارزیابی مطلوبیت و نقش تراموا در تعامل با دیگر سیستم‌های حمل و نقل درسدن، توسعه سیستم های حمل و نقل غیر موتوری از جمله دوچرخه سواری و ایجاد پیاده‌راه در راستای دستیابی به سیستم حمل و نقل پایدار و بررسی و ارزیابی اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه ای با بهره‌گیری از سیستم حمل و نقل یکپارچه در درسدن نیز پرداختیم.

پیش از این نیز حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و درک هلبرت شهردار درسدن ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در شیراز تفاهم نامه ای را برای گسترش تبادلات فرهنگی، گردشگری، مدیریت منابع آب و حمل و نقل شهری به ویژه راه اندازی تراموا امضا کرده بوند. پس از امضای این تفاهم نامه سه بار هیات هایی متشکل از مقامات شهری و دانشگاهی از درسدن به شیراز آمدند که بازدیدهایی میدانی و کارشناسی برای ایجاد تراموا و تصفیه خانه های محلی انجام دادند.

براساس این گزارش، شهر درسدن آلمان دارای یکی از کارامدترین سیستم های تراموا در اروپا است و از سوی دیگر از جمله شهرهای تاریخی و گردشگرپذیر المان محسوب می شود.

کد خبر 386026

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهردار شيراز شیراز تراموا امضاي تفاهمنامه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز